معرفی روش‌های دیلیت اکانت تلگرام!

معرفی روش‌های دیلیت اکانت تلگرام!

تلگرام یکی از پیام‌رسان‌های محبوب در ایران و جهان به حساب می‌آید که از تعداد کاربران بسیار بالایی هم برخوردار است. با وجود اضافه شدن به تعداد کاربران این پلتفرم، گاهی پیش می‌آید که نیاز دارید حساب تلگرام خود را حذف کنید؛ ولی باید به این موضوع اشاره کنیم که با دیلیت اکانت تلگرام تمامی اطلاعات موجود در حساب کاربریتان شامل پیام‌ها، تصاویر، کانال‌ها و گروه‌ها حذف خواهد شد، بنابراین قبل از هر اقدامی از اطلاعات مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

نحوه حذف اکانت تلگرام

برای حذف اکانت تلگرام یا همان دیلیت اکانت روش‌های مختلفی وجود که در ادامه آن‌ها را بازگو می‌کنیم تا بتوانید به راحتی حساب کاربری خود را پاک کنید.

سریع‌ترین روش پاک کردن اکانت تلگرام

در این روشی که معرفی کردن آن می‌پردازیم، شما می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن اکانت تلگرام خود را حذف کنید. البته در این متد باید به اکانت تلگرام خود در گوشی دسترسی داشته باشید. برای مشاهده روش حذف اکانت تلگرام به زبان فارسی مراحل زیر را دنبال کنید:

سریع ترین روش پاک کردن تلگرام

  • ابتدا در مرورگر گوشی، لپ‌تاپ یا تبلت خود به آدرس https://my.telegram.org/delete بروید.
  • در صفحه باز شده باید شماره موبایل حسابی که قصد پاک کردن اکانت تلگرام خود را دارید، وارد کنید و روی دکمه Next بزنید.
  • کد تایید حذف اکانت تلگرام با شماره تلفن یا حسابتان ارسال می‌شود که باید آن را در بخش مربوطه وارد و روی گزینه Sign-in کلیک کنید.
  • در نهایت می‌توانید علت حذف اکانت تلگرام خود را بیان کنید و سپس روی گزینه Delete My Account بزنید تا حسابتان پاک شود.

آموزش دیلیت اکانت تلگرام با گوشی موبایل

یکی دیگر از روش‌های پاک کردن حساب تلگرام استفاده از نرم‌افزار این پیام‌رسان محبوب است که در ادامه آن را برایتان شرح می‌دهیم. لازم به ذکر است که این روش در تمامی گوشی‌های موبایل من‌جمله آیفون کاربرد دارد و از مراحل یکسانی بهره می‌برند.

  1. اپلیکیشن تلگرام را روی گوشی آیفون خود باز کنید.
  2. روی Settings ضربه بزنید و وارد بخش Telegram FAQ شوید.

پاک کردن اکانت تلگرام با گوشی موبایل

  1. زمانی‌که بخش پرسش‌های متداول تلگرام باز شد باید به دنبال گزینه Delete Telegram Account باشید.
  2. در صفحه باز شده گزینه Deactivation Page را لمس کنید تا به صفحه حذف اکانت تلگرام منتقل شوید.
  3. در این مرحله به وب‌سایت تلگرام منتقل می‌شوید که باید در بخش مربوطه شماره موبایل خود را وارد کنید.
  4. کد دریافت شده داخل برنامه تلگرام را کپی یا یادداشت کرده و در کادر مورد نظر وارد کنید تا وارد حسابتان شوید.
  5. اکنون با زدن روی گزینه Delete Account شما قادر خواهید بود تا با استفاده از برنامه حذف اکانت تلگرام خود را انجام دهید.

نحوه دیلیت اکانت تلگرام پس از مدتی فعال نبودن

یکی از قابلیت‌هایی جالب توجه تلگرام، امکان دیلیت اکانت به علت عدم فعالیت است؛ در واقع این روش باعث می‌شود تا امنیت حسابتان افزایش پیدا کند و در صورتی که در مدت زمان مقرر شده فعالیتی نداشته باشید، اکانت تلگرامتان به صورت خودکار حذف می‌شود. برای اطلاع از نحوه دیلیت اکانت تلگرام پس از مدتی فعال نبودن مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد برنامه تلگرام شوید.
  2. به بخش تنظیمات یا همان Settings بروید.
  3. اکنون تب Privacy & Security را باز کرده و به انتهای صفحه اسکرول کنید.
  4. زیر تب Automatically Delete My Account گزینه if Away For را مشاهده می‌کنید.
  5. اکنون باید مدت زمان مدنظرتان را انتخاب کنید که در کمترین حالت ۳ ماه است.

باید به این نکته اشاره کنیم که در صورت فعال نشدن در زمان اعلام شده تمام اطلاعات موجود در حساب کاربریتان نظیر پیام‌ها، گروه‌ها، اطلاعات ذخیره شده و کانال‌ها حذف خواهند شد.

نحوه حذف اکانت تلگرام بدون دسترسی به تلگرام

پیام‌رسان تلگرام قابلیت نصب در اکثر پلتفرم‌ها را دارد و کاربران می‌توانند با استفاده از هر دستگاهی حتی یک مرورگر هم از این برنامه استفاده کنند؛ در واقع انعطاف پذیری و سازگاری بالای این پیام‌رسان باعث محبوبیت بالای آن شده است. اگر به برنامه تلگرام دسترسی ندارید، ولی می‌خواهید اکانتتان را پاک کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. مرورگر خود را از روی یک لپ‌تاپ یا کامپیوتر اجرا کنید.
  2. تلگرام وب را در بخش جستجو تایپ کرده و سایت آن را باز کنید.
  3. شماره تلفن خود را بزنید تا کد ورود برایتان ارسال شود.
  4. اکنون شما بدون نیاز به نصب برنامه تلگرام توانسته‌اید وارد حساب خود شوید.
  5. حال روی لینک حذف اکانت تلگرام بزنید.
  6. شماره موبایل خود در بخش مربوطه وارد کرده و کد دریافت شده از طریق تلگرام وب را در کادر خواسته شده تایپ کنید.
  7. اکنون با زدن روی گزینه Delete Account این امکان را خواهید داشت تا بدون نصب تلگرام اکانت خود را حذف کنید.

تلگرام و نسخه های متفاوت آن

پیام‌رسان تلگرام به عنوان یک برنامه متن باز شناخته می‌شود و به این صورت است که هر کاربری می‌تواند با استفاده از سورس‌های تلگرام و یک سرور تلگرام مود شده خود را توسعه دهد. چنین موقعیتی باعث شده تا نسخه‌های متفاوتی از تلگرام وجود داشته باشد. همچنین باید اضافه کنیم که به هیچ عنوان استفاده از تلگرام‌های غیر رسمی را پیشنهاد نمی‌کنیم، چرا که امنیت اطلاعات موجود در حسابتان به خطر می‌افتد.

اکانت تلگرام پاک شده

با این حال، امکانات متنوع و جالب از نکات مثبت استفاده از تلگرام‌های غیر رسمی هستند. از بهترین تلگرام‌های غیر رسمی می‌توان به تلگرام طلایی، موبوگرام، تلگرام پلاس و ویدوگرام اشاره کرد. برای اینکه از اصلی بودن تلگرام خود مطمئن باشید، پیشنهاد می‌کنیم حتما این پیام‌رسان را از طریق سایت تلگرام یا اپ استور دانلود کنید.

بعد از دیلیت اکانت تلگرام چه اتفاقی خواهد افتاد؟

بعد از حذف موفقیت آمیز اکانت تلگرام باید توجه داشته باشید که امکان بازیابی حساب کاربری وجود نخواهد داشت. تمامی اطلاعات نظیر گروه‌ها و کانال‌هایی که عضو بوده‌اید، آرشیو پیام‌هایتان، اطلاعات ذخیره شده پاک می‌شوند. البته گروه‌ها و کانال‌هایی که توسط خودتان ایجاد شده‌اند، حذف نمی‌شوند و باید به صورت دستی آن‌ها را پاک کنید.

سخن آخر دیلیت اکانت تلگرام

در این مطلب از سایت سیبچه به پاسخ پرسش‌های چگونه دیلیت اکانت تلگرام انجام بدیم؟ و نحوه دیلیت اکانت تلگرام فوری پرداختیم تا بتوانید به راحتی حساب کاربری تلگرام خود را حذف کنید. البته بعد از پاک کردن اکانت تلگرام پیشنهاد می‌کنیم که یک روز کامل برای ساخت دوباره اکانت تلگرام صبر کنید؛ چرا که بعد از حذف حساب تا مدتی شماره تلفنتان مسدود می‌شود. امیدواریم که این مطلب برایتان مفید و کاربری واقع شده باشد.

پرسش‌های متداول دیلیت اکانت تلگرام

  1. تلگرام چیست؟ برنامه تلگرام یک پیام‌رسان متن باز است که امکان ساخت گروه و کانال را برای کاربران به ارمغان می‌آورند.
  2. آیا بدون نصب برنامه هم می‌توان اکانت تلگرام را حذف کرد؟ بله. شما می‌توانید با آموزش گفته شده در این مطلب بدون نیاز به برنامه، اکانت خود را پاک کنید.
  3. آیا پس از حذف اکانت تلگرام می‌توان آن را بازیابی کرد؟ خیر. بعد از تایید حذف اکانت تلگرام امکان بازیابی آن را نخواهید داشت.