آموزش انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر.

آموزش انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر.

همانطور که می‌دانید، عصری که در آن زندگی می‌کنیم به عصر دیجیتال و اطلاعات شناخته می‌شود و اشتراک گذاری اطلاعات در آن از اهمیت بالایی برخوردار است. با این حال، جابه‌جایی اطلاعات میان سایر دستگاه‌ها و گوشی‌های آیفون همچنان پیچیده و آزاردهنده به‌نظر می‌رسد و این در حالی است که انتقال داده‌ها میان دستگاه‌های موجود در اکوسیستم اپل بسیار ساده تلقی می‌شود. روش‌های متعددی برای انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر وجود دارد، ولی باید دو نکته مهم سرعت و دسترسی راحت را در نظر داشته باشید. پس در این مطلب ساده ترین روش انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر را آموزش خواهیم داد. 

نحوه انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر

نحوه انتقال فایل از ایفون به کامپیوتر بدون کابل

یکی از روش‌های متداول برای انتقال فایل میان آیفون و کامپیوتر استفاده از شبکه وای فای است که هم سرعت مناسبی داشته و هم نیازی به استفاده از کابل ندارد. اگر از کاربران قدیمی آیفون و iOS باشید، احتمالا برای یکبار هم شده از برنامه‌های Airtransfer یا AirDroid استفاده کرده‌اید. دو نرم‌افزار مذکور با وجود اینکه اطلاعات کاربران را منتقل می‌کردند از مشکلاتی هم رنج می‌بردند که پروسه انتقال فایل از ایفون به کامپیوتر بدون کابل را سخت و طولانی می‌کردند.

با این حال، نرم‌افزاری را که در ادامه قصد معرفی کردن آن داریم، یکی از بهترین برنامه انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر به‌شمار می‌رود. برنامه Documents یک نرم‌افزار رایگان همراه با امکانات متنوع و کاربردی است که ضمن ایجاد فضای راحت برای مدیریت فایل‌ها در گوشی اندروید، این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا بتوانند فایل‌های خود را میان گوشی و کامپیوتر به راحتی جابه‌جا کنند. باید به این موضوع هم اشاره کنیم که انتقال فایل از document ایفون به کامپیوتر سرعت انتقال بالایی دارد و در صورت نیاز هم می‌توانید با استفاده از کابل هم فایل‌های خود را منتقل کنید؛ فقط دسترسی به اینترنت برای جابه‌جایی راحت است.

آموزش انتقال فایل از document ایفون به کامپیوتر

برای اینکه بدون مشکل بتوانید فایل‌های خود را با استفاده از برنامه Documents به کامپیوتر انتقال دهید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا برنامه Documents را هم برای آیفونتان و هم برای کامپیوتر خود دانلود و نصب کنید.
  • هر دو دستگاه را به یک شبکه وای‌فای متصل کنید.
  • برنامه را باز کرده و روی علامت + بزنید و گزینه Connect to Computer را انتخاب کنید.
  • اکنون در کامپیوتر خود به صفحه doctransfer.com بروید و در صفحه باز شده کد چهار رقمی که در گوشی آیفون نمایش داده می‌شود، وارد کنید. البته شما می‌توانید با استفاده از اسکن کردن کد QR هم دستگاه‌های خود را با یکدیگر متصل کنید.
  • اکنون تمام فایل‌هایی که در برنامه Documents ذخیره کرده‌اید، مشاهده خواهید کرد.
  • برای انتقال فایل از کامپیوتر هم این امکان را خواهید داشت تا با استفاده از گزینه Upload files موارد مدنظرتان را به آیفون انتقال دهید.

انتقال فایل از آیفون به مک او اس با ایردراپ

کاربرانی که از کامپیوترهای مجهز به سیستم‌عامل مک استفاده می‌کنند، به روش ساده‌تری برای انتقال فایل میان گوشی و کامپیوتر دسترسی دارند؛ ایردراپ. کاربران اپل می‌توانند با استفاده از ایردراپ (Airdrop) فایل‌هایی صوتی، تصویری، ویدیویی و سایر فرمت‌ها را به راحتی میان سایر پلتفرم‌های این شرکت جابه‌جا کنند. در این روش دستگاه با استفاده از ترکیب وای‌فای و بلوتوث اتصال سریع و ماندگارتری دارد و می‌تواند با سرعت بالایی فایل‌ها را میان دستگاه‌ها منتقل کند. نکته جالب توجهی که باید به آن اشاره کنیم، امنیت بالای استفاده از ایردراپ است؛ چرا که تمامی پروسه انتقال به‌صورت رمزنگاری شده اتفاق می‌افتد و نباید نگران دسترسی افراد به فایل‌هایتان باشید. در ادامه نحوه ایردراپ کردن به مک را آموزش خواهیم داد.

آموزش انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر

نحوه ایردراپ کردن در مک

قابلیت Airdrop در تمامی مک‌های تولید شده از سال ۲۰۱۲ به بعد به‌جز مدل Mac Pro 2012 تعبیه شده که در ادامه نحوه استفاده از آن آمده است:

  • ابتدا وای‌فای و بلوتوث گوشی آیفون و مک خود را فعال کنید. البته توجه داشته باشید که نیازی به اتصال به شبکه وای‌فای ندارید و فقط باید روشن باشد.
  • اکنون در مک خود گزینه ایردراپ را فعال کنید که در کنترل سنتر و زیر گزینه بلوتوث قرار گرفته است و پیشنهاد می‌کنیم که حالت آن را روی Everyone قرار دهید تا به راحتی دستگاه خود را پیدا کنید.
  • اکنون فایلی را که می‌خواهید به مک انتقال دهید در گوشی آیفون پیدا کرده و سپس گزینه Share را بزنید.
  • روی نماد Airdrop بزنید و سپس آیکون مک‌بوک خود را پیدا و آن را لمس کنید.
  • در این مرحله روی مک خود باید انتقال را تایید کنید.
  • در نهایت منتظر بمانید که انتقال فایل تمام شود.

آموزش نحوه انتقال فایل بین ایفون و ویندوز

آموزش انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر با itunes

اگر قصد انتقال فایل‌های حجیم مانند بکاپ اطلاعات را به کامپیوتر دارید، در صورت استفاده از روش انتقال بی‌سیم هم مدت زمان انتظار طولانی می‌شود و هم امکان قطع شدن پروسه؛ بنابراین بهترین روش برای انتقال استفاده از اتصال سیمی است. برنامه‌های متعددی برای انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر با کابل وجود دارد که یکی از بهترین آن‌ها نرم‌افزار iTunes است که به اپل تعلق دارد. بد نیست بگوییم که بعد از اتصال آیفون به کامپیوتر با کابل شما به بسیاری از عکس‌ها و فایل‌ها در حافظه از طریق My Computer دسترسی خواهید داشت.

برای انتقال فایل از ایفون به کامپیوتر itunes مراحل زیر را دنبال کنید:

  • با استفاده از کابل مناسب گوشی ایفون خود را به کامپیوتر متصل کنید.
  • اکنون آیتونز را باز کرده و روی آیکون کوچک گوشی به‌نمایش آمده کلیک کنید.
  • اکنون در نوار باز شده در سمت چپ روی تب File Sharing بزنید.
  • سپس در سمت راست صفحه نواری مشاهده می‌کنید که فهرست برنامه‌های سازگار با قابلیت اشتراک فایل با آیتونز دارند. اگر در این بخش موردی را مشاهده نمی‌کنید، یعنی گوشی شما هیچ برنامه اشتراک‌گذاری فایلی ندارد.
  • در بخش File Sharing شما می‌توانید روی هر اپ کلیک کرده و اطلاعات ذخیره شده در آن را مشاهده و منتقل کنید. همچنین این امکان را خواهید داشت تا فایل‌های کامپیوتر خود را نیز به این برنامه‌ها انتقال دهید.
  • برای انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر با آیتونز، در گوشی خود فایل دلخواهتان را باز کرده و روی آیکون Share بزنید تا گزینه Save to Files به شما نمایش داده شود. سپس با لمس تب On my iPhone یکی از پوشه‌هایی را انتخاب کنید که در مرحله File Sharing در آیتونز دیده‌اید. در نهایت روی Save بزنید تا در محل مدنظر ذخیره شود.
  • به کامپیوتر خود بازگردید و برای ذخیره کردن فایل مدنظرتان رو گزینه Save در پایین صفحه بزنید یا آن را با کشیدن فایل به پوشه موردنظر انتقال دهید.

انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر با 3utools

بهترین برنامه انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر

همانطور که اشاره کردیم، یکی از روش‌های اصلی برای انتقال فایل از ایفون به کامپیوتر استفاده از برنامه آیتونز است، ولی این روش هم محدودیت‌های خود را دارد و شاید بسیاری از کاربران ترجیح دهند از نرم‌افزارهای دیگری استفاده کنند. بنابراین در ادامه به معرفی بهترین برنامه های انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر می‌پردازیم.

انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر با 3utools

شاید بتوان گفت 3utools بهترین نرم افزار انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر است که امکانات بسیار متنوعی هم در اختیار کاربران می‌گذارد. با استفاده از برنامه به راحتی می‌توانید فایل‌های خود را با تفکیک فرمت به کامپیوتر خود انتقال دهید. فرایند آن به شرح زیر است:

  • ابتدا گوشی آیفون خود را کامپیوتر متصل کنید و برنامه آیتونز را ببندید.
  • در پنل سمت چپ تمام فایل‌های قابل انتقال را مشاهده خواهید کرد.
  • فایل مدنظرتان را انتخاب کرده و روی آن کلیک راست کنید تا گزینه Export را مشاهده کنید.
  • اکنون تنها کاری که باید انجام دهید، مشخص کردن محل ذخیره فایل‌ها است.

البته باید بگوییم که با استفاده از قابلیت کشیدن و رها کردن هم می‌توانید به راحتی فایل‌های خود را از آیفون به کامپیوتر منتقل کنید.

نرم افزار انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر

انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر با iMazing

یکی دیگر از بهترین برنامه‌های انتقال فایل از ایفون به کامپیوتر iMazing است که امکانات گسترده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با استفاده از این نرم‌افزار به راحتی می‌توانید فایل‌های خود را میان گوشی ایفون و کامپیوتر یا بالعکس انجام منتقل کنید. مراحل آن به شرح زیر است:

  • آیفون را با کابل به کامپیوتر وصل کنید. سپس اب iMazing را باز کنید.
  • در صفحه چپ نواری به شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید به فایل‌های هر برنامه دسترسی داشته باشید.
  • در پنجره باز شده در سمت راست، فایل مدنظرتان را انتخاب کنید و برای انتقال آن‌ها کپی می‌توانید به راحتی آن را بکشید و در پوشه مدنظر رها کنید. البته می‌توانید از گزینه Copy to PC در پایین صفحه هم استفاده کنید.

سخن پایانی انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر

امیدواریم که این مطلب از سایت سیبچه به شما در انتقال فایل از ایفون به کامپیوتر کمک کرده باشد. همچنین باید بگوییم که در این مقاله به‌طور کامل درباره انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر با کابل و انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر بدون کابل صحبت کرده‌ایم. تا بتوانید با توجه به فایل‌های خود یکی را انتخاب کنید. اگر از روش یا برنامه‌ای برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کنید و در این مطلب ذکر نشده می‌توانید آن را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

  1. بهترین نرم افزار انتقال فایل از ایفون به کامپیوتر چیست؟ یکی از بهترین روش‌های برای انتقال فایل از گوشی آیفون به کامپیوتر استفاده از آیتونز، Document و 3utools است که به‌طور کامل در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم.
  2. سریع‌ترین روش برای انتقال فایل از ایفون به کامپیوتر چیست؟ روش‌های مختلفی برای انتقال فایل از گوشی آیفون به کامپیوترهای شخصی وجود دارد. که برخی از آن‌ها به‌صورت بی‌سیم و برخی دیگر هم با استفاده از کابل امکان پذیر هستند. شما می‌توانید با مطالعه این مقاله با استفاده روش‌های مختلف اطلاعات خود را از گوشی موبایل آیفون به کامپیوتر منتقل کنید.
  3. چگونه فایل‌های خود را از آیفون به مک بوک منتقل کنیم؟ اگر از کاربران اکوسیستم اپل باشید با استفاده از ایردراپ به راحتی و در کمترین زمان ممکن می‌توانید فایل‌های خود را بین دو دستگاه خود جابه‌جا کنید.