آموزش فعال کردن سرویس پشت خطی آیفون!

آموزش فعال کردن سرویس پشت خطی آیفون!

در این مطلب به معرفی روش‌ها و آموزش فعال کردن سرویس پشت خطی آیفون می‌پردازیم تا از دست دادن مکالمات خود جلوگیری کنید. فعال کردن پشت خطی موضوعی است که اجازه می‌دهد مکالمات ما ساده‌تر شود. با فعال کردن این قابلیت این امکان را خواهید داشت تا تماس‌های خود را مدیریت کنید و به افرادی که در پشت خطتان هستند، پاسخ دهید. با ما در این مطلب همراه شوید تا با نحوه فعال کردن سرویس پشت خطی در اندروید و iOS آشنا شوید.

سرویس پشت خطی چیست؟

شاید این سوال برایتان پیش آید که پشت خطی چیست و چه کاربردی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که قابلیتی است که اجازه می‌دهد تا هنگام مکالمه از تماس افراد دیگر مطلع شوید. در غیر اینصورت هنگامی که با شما حین مکالمه تماس گرفته باشد، اعلانی صورت نمی‌گیرد و بعد از اتمام آن پیامکی با محتوای تماس از رفته برایتان ارسال می‌شود؛ بنابراین در چنین شرایطی پیشنهاد می‌شود سرویس پشت خطی آیفون خود را فعال کنید.

نحوه فعال سرویس پشت خطی در گوشی‌های آیفون

انتقال تماس روی آیفون

چگونه پشت خطی ایفون را فعال کنیم؟ احتمالا بعد از خواندن فواید استفاده از سرویس پشت خطی علاقه‌مند شدید که از این قابلیت استفاده کنید می‌توانید از مراحل زیر کمک بگیرید.

  1. وارد منوی تنظیمات گوشی آیفون شوید.
  2. به بخش Phone بروید.
  3. گزینه Call Waiting را انتخاب کنید.
  4. اگر از دو سیم‌کارت استفاده می‌کنید، خط مدنظرتان را انتخاب کنید.
  5. در نهایت باید اسلایدر را به سمت راست بکشانید تا سرویس پشت خطی برایتان فعال شود.

آموزش فعال کردن سرویس پشت خطی در گوشی‌های اندرویدی

گوشی‌های اندرویدی از کاربران زیادی برخوردارند و آموزشی که در ادامه شرح خواهیم داد، برای تمامی مدل‌های اندرویدی است. برای فعال کردن سرویس پشت خطی در گوشی‌های اندرویدی مراحل زیر را دنبال کنید.

سرویس پشت خطی گوشی سامسونگ

قابلیت فعال کردن سرویس پشت خطی برای تمامی اپراتورها به‌طور پیش‌فرض فعال است و تنها شما نیاز دارید که از طریق تنظیمات گوشی سامسونگ خود آن را روشن کنید. برای فعال کردن سرویس پشت خطی در گوشی‌های سامسونگ مراحل زیر را دنبال کنید:

پشت خطی گوشی سامسونگ

  1. وارد برنامه تلفن گوشی خود شوید.
  2. آیکون سه‌نقطه یا همان منوی همبرگری را از گوشه سمت راست، بالا انتخاب کرده و وارد تنظیمات شوید.
  3. بخش Supplementary Services را پیدا و انتخاب کنید.
  4. در منوی باز شده گزینه Call Waiting را پیدا کرده و با کشیدن اسلایدر به سمت راست این امکان را خواهید داشت تا بتوانید از قابلیت پشت خطی استفاده کنید.

سرویس پشت خطی در گوشی‌های شیائومی

در گوشی‌های شیائومی هم این امکان را خواهید داشت تا از سرویس پشت خطی استفاده کنید:

  1. وارد Phone شوید و برای دسترسی به تنظیمات، روی سه نقطه در بالای صفحه بزنید.
  2. از منوی به نمایش آمده رو گزینه Calling Accounts بزنید.
  3. گزینه Call Waiting را انتخاب کنید.
  4. در نهایت این گزینه را با کشیدن اسلایدر به سمت راست فعال کنید و از سیستم‌ انتظار تماس یا همان پشت خطی لذت ببرید.

انتقال تماس در گوشی هواوی

سرویس پشت خطی گوشی‌های هواوی و آنر

اگر صاحب گوشی‌های هواوی و آنر هستید، برای اینکه بتوانید از خدمات انتظار تماس بهره ببرید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1.  برنامه Phone یا تلفن را از داخل صفحه اصلی انتخاب کرده و وارد شوید.
  2. اکنون روی آیکون در گوشه بالای صفحه بزنید و گزینه Settings یا همان تنظیمات را انتخاب کنید.
  3. در منوی تنظیمات روی گزینه More بزنید.
  4. اولین گزینه‌ای که مشاهده می‌کنید، Call Waiting است که باید اسلایدر را به سمت راست بکشید تا سرویس پشت خطی برایتان فعال شود.

سرویس پشت خطی در گوشی‌های نوکیا

شاید برای برخی از کاربران این سوال مطرح شود که چگونه می‌توان با گوشی‌های نوکیا هم از سرویس پشت خطی استفاده کرد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که برند نوکیا طی سال‌های اخیر با استفاده از سیستم‌عامل اندروید توانست دوباره به دنیای گوشی‌های هوشمند وارد شود. برای فعال کردن سرویس پشت خطی در گوشی‌های نوکیا از مراحل زیر پیروی کنید:

  1. وارد برنامه تلفن یا Phone شوید.
  2. در برنامه باز شده آیکون سه نقطه‌ای را در بالای صفحه مشاهده می‌کنید که با لمس آن گزینه Settings را مشاهده خواهید کرد.
  3. اکنون باید روی بخش Calling Accounts بزنید.
  4. در این بخش باید گزینه‌ای تحت عنوان Call Waiting مشاهده کرده که با زدن روی آن می‌توانید حالت انتظار تماس برای در گوشی خود فعال کنید.

انتقال تماس گوشی نوکیا

کد فعال سازی پشت خطی ایرانسل

اگر با استفاده از آموزش‌های بالا نتوانستید از سرویس پشت خطی فعال کنید، این احتمال وجود دارد که از سوی اپراتور برایتان فعال نشده است. کاربران ایرانسل می‌توانند با استفاده از کد فعال سازی پشت خطی ایرانسل این قابلیت را برای خط خود فعال کنند.

  1. ابتدا وارد بخش شماره‌گیر برنامه تلفن شوید.
  2. کد #43* را شماره‌گیری کنید.
  3. اکنون منتظر بمانید تا درخواست شما از سوی اپراتور پیگیری شود.
  4. در نهایت اگر فرایند موفق‌آمیز باشد، عبارت Service was Enabled نمایش داد می‌شود.

کد فعال سازی پشت خطی همراه اول

شما می‌توانید با استفاده از کد پشت خطی همراه اول اعتباری این سرویس را روی خط فعال کنید. البته در اینجا قصد داریم فعال سازی پشت خطی همراه اول ایفون را از طریق کد دستور مخصوص این اپراتور توضیح دهیم.

  1. برنامه تلفن را باز کنید.
  2. کد دستوری #10* را شماره‌گیری کنید.
  3. گزینه ۴ و سپس در مرحله بعد گزینه ۲ را انتخاب کنید.
  4. در نهایت برای گذراندن مراحل بعدی باید ۱ را ارسال کنید.

در نهایت فعال سازی پشت خطی همراه اول ایفون برای شما انجام خواهد شد و می‌توانید بدون نگرانی بابت از دست تماس‌های خود مکالماتتان را انجام دهید.

فعال کردن سرویس پشت خطی در گوشی‌های دکمه‌ای

گوشی‌های دکمه‌ای هم از قابلیت پشت خطی پشتیبانی می‌کنند و برای فعال کردن آن نیازی نیست کار خاصی انجام دهید. تنها کافی است که با استفاده از کد دستوری #43*  این قابلیت را برای خودتان فعال کنید.

پشت خطی دو سیم کارت

موارد و آموزش‌های گفته شده فقط برای هنگامی است که از یک سیم‌کارت استفاده می‌کنید و اگر دستگاهتان از دو خط پشتیبانی می‌کند، می‌بایست تمامی مراحل گفته شده را برای خط دومتان نیز انجام دهید.

غیرفعال کردن سرویس پشت خطی

اگر به هر علتی قصد ندارید که از سرویس پشت خطی استفاده کنید و می‌خواهید آن را غیر فعال کنید، تنها کافی است که کد دستوری #43# را شماره‌گیری کنید.

سخن آخر سرویس پشت خطی آیفون

در این مطلب از سایت سیبچه به‌طور کامل تمام روش‌های فعال سازی پشت خطی همراه اول ایفون و سایر گوشی‌های موبایل را توضیح داده‌ایم. همچنین درباره کد فعال سازی پشت خطی ایرانسل و کد پشت خطی همراه اول اعتباری هم صحبت کردیم تا بتوانید با هر اپراتور و هر سیستم‌عامل از این قابلیت کاربردی نهایت استفاده ببرید. امیدواریم که این مطلب برایتان مفید و کاربردی واقع شده باشد.

پرسش‌های متداول
  1. آیا گوشی‌های آیفون از قابلیت انتظار تماس پشتیبانی می‌کنند؟ بله. تمام مدل‌های آیفون از قابلیت سرویس پشت خطی پشتیبانی می‌کنند و برای فعال کردن آن باید به بخش تنظیمات، برنامه Phone رفته و گزینه Call Waiting را فعال کنید.
  2. آیا فعال کردن سرویس پشت خطی هزینه دارد؟ خیر. استفاده از قابلیت‌های انتظار تماس برای تمامی کاربران رایگان است و هزینه‌ای را شامل نمی‌شود.
  3. چگونه می‌توان سرویس پشت خطی را غیرفعال کرد؟ برای خاموش کردن حالت انتظار تماس باید کد دستوری #43# را شماره‌گیری کنید.
  4. کد پشت خطی همراه اول اعتباری و ایرانسل چیست؟ برای فعال کردن سرویس پشت خطی در اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و رایتل باید کد دستوری #43* را شماره‌گیری کرده و با دنبال مراحل گفته شده در این مطلب حالت انتظار تماس را برای خودتان فعال کنید.