بهترین روش‌های انتقال پیامک از یک گوشی به گوشی دیگر.

بهترین روش‌های انتقال پیامک از یک گوشی به گوشی دیگر.

اگر به تازگی گوشی جدید آیفون خریداری کرده‌اید، ولی نمی‌دانید که نحوه انتقال پیام ها به گوشی جدید ایفون چگونه است، در این مقاله به‌طور کامل بهترین روش‌های انتقال پیامک از یک گوشی به گوشی دیگر توضیح خواهیم داد. هنگامی که گوشی جدیدی می‌خریم، اولین اقدامی که باید انجام دهیم، انتقال اطلاعات از گوشی قدیمی به جدید است. این اطلاعات می‌تواند شامل عکس، فیلم، شماره‌های تلفن و پیامک‌ها باشد.

بد نیست بگوییم که بسیاری از کاربران قید انتقال پیامک‌های خود را می‌زنند، ولی این نکته هم نباید فراموش کرد که پیام‌ها می‌تواند حاوی اطلاعات مهمی باشد که بعد به آن‌ها نیاز پیدا خواهیم کرد. برای انتقال پیامک از یک گوشی به گوشی دیگر روش‌های مختلفی وجود دارد، از نرم‌افزارهای جانبی گرفته تا روش‌های اختصاصی تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند. با ما همراه باشید.

نحوه انتقال پیامک از گوشی آیفون به سامسونگ

اگر گوشی آیفون دارید و می‌خواهید که پیام‌های خود را به گوشی سامسونگ انتقال دهید، تنها به کابل لایتنینگ و یو اس بی تایپ سی یا میکرو یو اس بی نیاز دارید. برای انجام این کار باید برنامه Smart Switch را روی گوشی سامسونگ خود نصب و سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

مراحل انتقال پیام از ایفون به سامسونگ

 

  • برنامه Smart Switch را روی گوشی باز کنید و روی Receive Data بزنید.
  • در این مرحله باید سیستم‌عامل دستگاه قدیمی خود را انتخاب کنید که در اینجا باید روی iPhone/iPad بزنید.
  • اکنون از طریق کابل تایپ سی به لایتنینگ دو گوشی آیفون و سامسونگ را بهم متصل کنید.
  • مدتی منتظر بمانید تا ارتباط میان دو گوشی برقرار شود. همچنین توجه داشته باشید که به برنامه‌های تغییر آی‌پی متصل نباشید. به محض وصل شدن ارتباط دو دستگاه باید گزینه Next در گوشی سامسونگ و گزینه Trust را در آیفون بزنید.
  • حال، در این مرحله برنامه اسمارت سوییچ تمامی اطلاعات گوشی آیفون که قابلیت انتقال هم دارند، اسکن می‌کند. میان اطلاعات به نمایش آمده گزینه Message را تیک بزنید. همچنین برای تعیین اینکه پیام‌ها از چه بازه‌ای ارسال شوند، علامت فلش سمت راست آن را لمس کنید.
  • در نهایت گزینه Transfer را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا پیامک‌هایتان ارسال شود.

نحوه انتقال پیامک از آیفون به اندروید

برای انتقال اس ام اس به گوشی جدید ایفون به برندهای مختلف اندرویدی روش‌های مختلفی در اینترنت وجود دارد که میان آن‌ها برخی از نرم افزار انتقال اس ام اس رایگان نیستند و برای انجام اینکار باید هزینه پرداخت کنید. با این حال، گوگل برای این مشکل هم راه‌حلی در نظر گرفته تا کاربرانی که قصد پیوستن به این سیستم‌عامل دارند، نگرانی بابت اطلاعات خود نداشته باشند.

البته این روش یک نکته منفی دارد و آن هم این است که این روش فقط هنگام راه‌اندازی اولیه گوشی جدید قابل استفاده بوده و اگر این مرحله را رد کرده باشید، امکان انتقال پیام به دستگاه خود نخواهید داشت. هنگام راه‌اندازی اولیه گوشی جدید، گوگل از شما می‌خواهد که در صورت تمایل اطلاعات دستگاه خود را منتقل کنید؛ بنابراین اگر هنوز ستاپ اولیه گوشی خود را انجام نداده‌اید، این امکان را خواهید داشت تا پیامک‌های خود را به دستگاه جدید انتقال دهید.

مراحل انتقال پیامک از ایفون به اندروید

البته باید به این موضوع اشاره کنیم که برای انتقال پیامک‌ها یا همان SMS به اتصال سیمی نیاز خواهید داشت. در حال حاضر اکثر گوشی‌های اندرویدی از درگاه شارژ تایپ‌سی استفاده می‌کنند و آیفون‌ها نیز از سری ۱۲ به بعد دارای کابل تایپ‌سی به لایتنینگ هستند که در جعبه ارائه می‌شود و می‌توانید از آن برای فرایند انتقال استفاده کنید. اکنون بعد از بررسی پیش‌نیازهای گفته شده برای انتقال پیامک‌ها مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا در گوشی جدید خود مراحل ابتدایی مانند انتخاب زبان و منطقه گوشی را طی کنید تا با صفحه Copy apps & data مواجه شوید.
  • اکنون تا زمانی که پیام Insert cable into your old device را مشاهد کنید، روی گزینه Next بزنید.
  • اکنون کابل تبدیل را در صورت پشتیبانی به‌صورت مستقیم یا با استفاده از تبدیل به دو گوشی متصل کنید و روی Next بزنید.
  • اگر مراحل اتصال به درستی انجام شود، پیغامی روی گوشی آیفونتان ظاهر می‌شود که باید روی گزینه Trust بزنید و رمز گوشی آیفونتان را وارد کنید.
  • اکنون باید روی گوشی جدید اندرویدی خود جیمیلتان به همراه رمز عبور حسابتان را وارد کنید.
  • در نهایت اطلاعات مدنظرتان را تیک بزنید و منتظر بمانید تا منتقل شوند.
  • بعد از اینکه اطلاعات قابل انتقال به گوشی جدید ظاهر شد، گزینه Messages را انتخاب کنید. البته در این مرحله می‌توانید سایر دیتاهای خود نظیر فیلم و عکس‌ها را نیز منتقل کنید؛ چرا که در صورت گذر از این مرحله امکان انتقال اطلاعات خود را نخواهید داشت.
  • اگر iMessage آیفونتان فعال باشد، لازم است آن را خاموش کنید تا مشکلی هنگام انتقال پیام‌ها به‌وجود نیاید.

نحوه انتقال پیامک از اندروید به آیفون

اگر قصد پیوستن به اکوسیستم اپل دارید، احتمالا این نگرانی برایتان به وجود می‌آید که چگونه اطلاعات خود را به آیفون انتقال دهید. برای اینکه بتوانید پیامک‌های خود را از گوشی اندرویدی به آیفون انتقال دهید باید ابتدا برنامه Move to iOS را نصب کنید. این نرم افزار انتقال اس ام اس توسط اپل توسعه داده شده تا کاربران هنگام مهاجرت به این سیستم‌عامل نگرانی بابت جابه‌جایی اطلاعات خود نداشته باشند.

برنامه Move to iOS

البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که فرایند انتقال پیام‌ها فقط در مرحله راه‌اندازی اولیه امکان‌پذیر است و اگر دستگاه خود را راه‌اندازی کرده باشید، امکان انتقال اطلاعات را نخواهید داشت. برای انتقال پیام ها به گوشی جدید ایفون مراحل زیر را دنبال کنید:

  •  برنامه Move to iOS را در گوشی اندرویدی خود باز کنید.
  • مراحل ابتدای راه‌اندازی آیفون را انجام دهید تا به صفحه انتقال اطلاعات برسید.
  • اکنون Move Data from Android را انتخاب کرده و روی گزینه Continue بزنید و منتظر بمانید تا کد شش رقمی در صفحه ظاهر شود.
  • اکنون برنامه گفته شده را در گوشی اندرویدی خود باز کرده و با شرایط و اعلام شده هم موافقت کنید.
  • کد دریافت شده را در دستگاه اندرویدی خود وارد کنید و روی گزینه Connect بزنید تا به شبکه ایجاد شده در آیفون متصل شود و منتظر بمانید تا به صفحه Transfer Data منتقل شوید.
  • در نهایت اطلاعاتی را که دوست دارید، به گوشی آیفونتان منتقل شوند، انتخاب کنید و منتظر بمانید تا فرایند انتقال تکمیل شود.

البته باید اشاره که مدت زمان انتظار با توجه به حجم اطلاعات متفاوت خواهد بود و بدیهی است که اگر دیتای زیادی داشته باشید، امکان دارد تا ساعت‌ها این پروسه جابه‌جایی طول بکشد.

  • بعد از اتمام فرایند روی گزینه Done در گوشی اندرویدی خود بزنید و ادامه فرایند راه‌اندازی گوشی آیفون جدیدتان را انجام دهید.

سخن آخر

در این مطلب از سیبچه به‌طور کامل درباره انتقال پیامک از یک گوشی به گوشی دیگر و گوشی جدید ایفون و معرفی نرم افزار انتقال اس ام اس صحبت کردیم تا بتوانید بدون مشکل پیام‌های خود را به دستگاه جدیدتان انتقال دهید. امیدواریم که این مطلب برایتان مفید و کاربردی واقع شده باشد. اگر از روش دیگری اطلاع دارید که در این مطلب گفته نشده می‌توانید آن را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک گذارید.

پرسش‌های متداول روش‌های انتقال پیامک از یک گوشی به گوشی دیگر

  1. بهترین روش‌های انتقال پیامک به گوشی دیگر کدام اند؟  روش‌های مختلفی برای انتقال پیامک به گوشی دیگر وجود دارد که بهترین آن‌ها قابلیت در نظر گرفته شده توسط شرکت‌های تولیدکننده است.
  2. نحوه انتقال اس ام اس از گوشی قدیمی به جدید چگونه است؟ اگر تمایل دارید که پیام‌های خود را از گوشی قدیمی به جدید منتقل کنید می‌توانید از روش‌های گفته شده در این مطلب بهره ببرید.