معرفی بهترین برنامه ‌های آفیس در آیفون!

معرفی بهترین برنامه ‌های آفیس در آیفون!

وقتی سخن از ارتقای بهره‌وری و کارآمدی در محل کار به میان می‌آید، نام مجموعه نرم‌افزارهای آفیس مایکروسافت به ذهن خطور می‌کند. این پکیج نرم‌افزاری سال‌هاست که دسکتاپ و لپ‌تاپ مدیران و کارکنان شرکت‌های بزرگ را به تصرف خود درآورده و زمام امور اداری مختلفی نظیر ویرایش اسناد و مدارک، طراحی نمودارها، تحلیل و مدیریت پایگاه دیتا، انجام محاسبات ریاضی و ایجاد ارائه‌های گرافیکی و تعاملی را بر عهده گرفته است. در این مقاله به بررسی بهترین برنامه ‌های آفیس در آیفون خواهیم پرداخت.

اما آیا این مجموعه‌ی نرم‌افزاری گران‌بها صرفاً برای ویندوز طراحی گردیده است؟ پاسخ خوشبختانه منفی است. بسته نرم‌افزاری آفیس برای آیفون نیز عرضه گردیده و در دسترس کاربران این پلتفرم پرطرفدار قرار گرفته است. بنابراین چه قصد داشته باشید تغییراتی لحظه آخری را قبل از ارائه کنفرانس در اسلایدهای خود ایجاد نمایید و چه کاربرگ خود را در حین حرکت به محل کار بازبینی کنید، نصب برنامه‌های آفیس به شما کمک می‌کند که وظایف محوله کاری را به بهترین و شایسته‌ترین شیوه ممکن در هر زمان و مکانی انجام دهید.

 معرفی بهترین برنامه ‌های آفیس در گوشی آیفون

مایکروسافت ورد (Microsoft Word)

ورد بدون هیچ تردیدی مقام نخست پرکاربردترین نرم‌افزار آفیس و بهترین برنامه واژه ‌پرداز جهان را به خود اختصاص داده است. ورد برای اولین بار با نام مالتی تول ورد (Multi-Tool Word) در سال ۱۹۸۳ برای زنیکس (نسخه انحصاری سیستم عامل یونیکس) عرضه گشت و پس از موفقیت در جلب رضایت کارکنان شرکت‌ها، برای کامپیوترهای شرکت آی‌بی‌ام نیز جهت اجرا در سیستم عامل داس انتشار یافت. در سال ۱۹۸۴ ورد اولین نسخه خود را برای مکینتاش ارائه کرد و در سال ۱۹۸۹ نسخه ویندوز ورد برای استفاده در دسکتاپ عرضه گشت. اکنون این برنامه کارآمد و پرطرفدار در دسترس کاربران پلتفرم iOS قرار گرفته است تا انجام امور مختلفی نظیر ایجاد و ویرایش اسناد و مدارک به آسانی در گوشی آیفون و به عنوان  بهترین برنامه ‌های آفیس در آیفون برای افراد فراهم گردد.

ورد آیفون چه قابلیت‌هایی دارد؟

چه روزنامه‌نگار باشید، چه مقاله‌نویس، چه بلاگر و یا مدیر پروژه‌ای که روی مستندسازی کار می‌کند، ورد تنها ابزار کار شماست. با نصب ورد در آیفون، در هر جایی که باشید، محل کار خود را با خود حمل خواهید کرد. در ادامه این بخش با برخی از قابلیت‌های ورد آشنا خواهید شد.

  • ایجاد اسناد و مدارکی مزین به قالب‌هایی زیبا و مدرن (مقاله، متن، نامه، نمایشنامه‌، گزارش، تحقیق و سابقه کاری)
  • مطالعه، تألیف و ویرایش محتوا به کمک ابزارهای مختلف نویسندگی
  • مشارکت فکری در پروژه‌های مشترک (اشتراک‌گذاری نظرات در متون مورد بحث و خواندن نظرات دیگران)
  • اشتراک‌گذاری متون با دیگران و دعوت از دیگران و صدور مجوز برای ویرایش متون

نصب ورد در آیفون چگونه است؟

برای نصب ورد باید وارد اپ استور شوید و عبارت Microsoft Word را در نوار جستجو تایپ کنید. سپس برنامه ورد را دانلود و آن را در آیفون خود نصب کنید. زمانی که برای اولین بار نرم‌افزار ورد را اجرا کنید، پیام ثبت‌نام/ورود برای شما ظاهر می‌گردد. چنانچه در مایکروسافت حساب کاربری دارید، گزینه ورود به حساب (Sign In) را انتخاب و نام کاربری و گذرواژه خود را وارد کنید. اما اگر حساب کاربری ندارید، باید روی دکمه ایجاد حساب کاربری (Create One) ضربه بزنید.

در نوار خالی صفحه بعدی باید نشانی ایمیل یا جی‌میل خود را وارد کنید (امکان دریافت کد تائید به واسطه شماره تلفن در ایران وجود ندارد). اگر قصد دارید حساب کاربری جدیدی را برای خود بسازید، باید روی دکمه درخواست آدرس ایمیل جدید (Get A New Email Address) ضربه بزنید. در صفحه بعدی، یک نوار خالی ظاهر خواهد شد که باید در آن آدرس ایمیلی را که قصد دارید بسازید، وارد کنید. پس از انتخاب آدرس ایمیل، یکی از پسوندهای اوت لوک یا هات میل (Outlook & Hotmail) را از سربرگی که در کنار نشانی ایمیل قرار گرفته است، برگزینید.

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل انتخابی شما نباید تکراری و قبلاً در مایکروسافت ثبت شده باشد. سپس روی دکمه آبی‌رنگ بعدی ضربه بزنید و گذرواژه خود را انتخاب کنید. در مراحل بعدی کافی است نام، نام خانوادگی، محل سکونت و تاریخ تولد خود را در جاهای خالی پر کنید تا حساب کاربری شما در مایکروسافت فعال گردد. پس از اتمام فرآیند ثبت‌نام در مایکروسافت، وارد اپ ورد آیفون شوید و نام کاربری و گذرواژه خود را در بخش ورود (Sign In) تایپ کنید تا مجوز ورود شما به برنامه صادر شود.

ورد برای آیفون

مایکروسافت اکسل (Excel)

برخی معتقدند اکسل بهترین نرم‌افزار تولید و ارائه گزارشات مالی است. این نرم‌افزار کارآمد در زمینه حسابداری و تجزیه و تحلیل دیتا کاربرد دارد و ابزارهای مختلفی را برای انجام عملیات گوناگونی نظیر محاسبات ریاضیاتی، ساخت ماکت، ایجاد فهرست وظایف، ساخت پرسش‌نامه‌ها و فرم‌های گوناگون، طراحی گزارش‌های دوره‌ای و کاربرگ‌های برنامه‌ریزی اهداف و رسم نمودارهای مختلف خطی، ستونی و میله‌ای به کاربران ارائه می‌دهد.

در صفحه اصلی اکسل یک کاربرگ بزرگ یا صفحه‌ی گسترده‌ای را خواهید دید که از میلیون‌ها سلول کوچک و به هم پیوسته‌ در صدها ردیف و ستون تشکیل شده است. در این سلول‌ها داده‌های مختلفی نظیر عدد، حروف، تاریخ و زمان و مقادیر درست/غلط را می‌توان وارد کرد. پس از وارد کردن این داده‌ها می‌توان عملیاتی نظیر سازمان‌دهی، محاسبات ریاضی و فیلتر کردن و مرتب‌سازی را انجام داد و نمودارهایی نیز براساس آن‌ها طراحی کرد. گفتنی است که برای دریافت مجوز ورود به اکسل نیاز به ثبت‌نام در مایکروسافت و دریافت نام کاربری و گذرواژه دارید.

اکسل چه قابلیت‌هایی دارد؟

نصب اکسل به شما کمک می‌کند که انجام امور مختلف حسابداری را به آسانی در گوشی آیفون خود انجام دهید. ورک بوک‌هایی را که طراحی کردید با دیگران به اشتراک گذارید. در این بخش به برخی از کاربردهای اکسل اشاره خواهد شد تا با بهترین برنامه ‌های آفیس در آیفون آشنا شوید.

  • ایجاد جدول‌های گوناگون و کاربرگ‌های مختلف جهت تجزیه و تحلیل دیتا و انجام محاسبات ریاضی
  • طراحی چارت و نمودارهای مختلف برای تحلیل بهتر دیتا
  • مدیریت بودجه و امور مالی به واسطه ابزارهای مختلف محاسباتی
  • اشتراک‌گذاری آسان محتوای کاربرگ‌ها با دیگران برای دریافت بازخورد و نظر

مایکروسافت پاورپونیت (PowerPoint)

قدرت شگفت‌انگیز ویدئو، عکس، پیام صوتی و متون هایلایت شده در ساده‌سازی مفاهیم دشوار و اقناع مخاطبان موجب شده است که بسیاری از افراد برای موفقیت در کنفرانس‌های کاری و تحصیلی به مایکروسافت پاورپوینت متوسل شوند. این نرم‌افزار یکی از برنامه‌های پرکاربرد شرکت مایکروسافت است که بیش از یک میلیارد کامپیوتر در جهان را به تصرف خود درآورده و سهم بزرگی (قریب به ۹۵ درصد) از بازار نرم‌افزارهای ساخت اسلاید را در دنیا به خود اختصاص داده است. از آنجایی که این نرم‌افزار برای پلتفرم iOS نیز طراحی شده است، کاربران آیفون با نصب پاورپوینت می‌توانند فایل‌های چندرسانه‌ای و اسلایدهای آموزشی خود را در هر زمان و مکانی به واسطه آیفون ویرایش کرده و برای دیگران ارسال کنند.

پاورپوینت چه قابلیت‌هایی دارد؟

وجود امکانات و ابزارهای گوناگون برای پردازش متن و ترسیم خطوط، اشکال و نمودارها موجب شده است که پاورپوینت به عصای دست بسیاری از دانشجویان و مدیران شرکت‌ها جهت ساخت اسلایدهای آموزشی مبدل گردد. برخی از کاربردها و قابلیت‌های پاورپوینت عبارت‌اند از:

  • ساخت و ویرایش فایل‌های چندرسانه‌ای به واسطه الگوها و قالب‌های آماده
  • سازگاری با اپل واچ برای کنترل اسلایدها
  • پشتیبانی از سرویس‌های ابری گوناگون برای اشتراک‌گذاری فایل‌ها
  • اشتراک‌گذاری فایل‌ها با دیگران جهت دریافت بازخورد
  • دستیار هوشمند فن بیان (Presenter Coach) برای کمک به ارائه بهتر محتوا در کنفرانس (هوش مصنوعی)

پاورپوینت برای آیفون

مایکروسافت اوت لوک (Outlook)

اوت لوک گرچه به عنوان نرم‌افزاری کارآمد برای دریافت و ارسال نامه‌های الکترونیکی در جهان شناخته می‌شود، قابلیت‌هایی فراتر از یک ارائه‌دهنده سرویس ایمیل دارد و از ابزارهای مختلفی برای مدیریت زمان و سازمان‌دهی امور شغلی بهره می‌برد. در حقیقت وجود قابلیت‌های گوناگونی نظیر تقویم دیجیتالی برای ثبت و یادآوری رویدادها، خبرخوان برای پیگیری تغییرات محتوایی وب‌سایت‌ها (RSS)، ابزار وب‌گردی و یادداشت‌برداری موجب شده است که اوت لوک به جعبه ابزار بزرگی برای مدیریت فردی مبدل گردد.

اوت لوک چه قابلیت‌هایی دارد؟

برخی از ویژگی‌های اوت لوک رایگان است اما برای استفاده از تمام قابلیت‌های این اپ کاربردی باید نسخه پولی آن را خریداری کنید. در ادامه به برخی از قابلیت‌های اوت لوک اشاره خواهد شد.

  • سازمان‌دهی مخاطبان و به خاطر سپاری رویدادهای مختلف
  • ثبت جلسات کاری در تقویم و رزرو اتاق کنفرانس
  • ارسال/دریافت ایمیل
  • افزودن قبوض خدماتی به تقویم برای یادآوری پرداخت
  • مدیریت زمان و برنامه‌ریزی وظایف و پروژه‌های مختلف
  • پیگیری پیشرفت پروژه‌های کاری
  • ارسال گزارش شغلی از پیشرفت‌های حاصله در پروژه‌های کاری به کارفرمایان

مایکروسافت کوپایلت (Microsoft Copilot)

شرکت خوش‌نام مایکروسافت به تازگی دستیار هوشمند و کارآمدی را برای ارتقای بهره‌وری در امور مرتبط با کامپیوتر عرضه کرده است. که کارهای مختلفی نظیر تولید خودکار متون مختلف، دستیابی به اطلاعات شخصی و خلق تصاویر خلاقانه را به صورت خودکار انجام می‌دهد. این دستیار حرفه‌ای مبتنی بر هوش مصنوعی عمل کرده و به شما در خودکارسازی وظایف در نرم‌افزارهای مختلفی نظیر ورد، اکسل، پاورپونیت، وان نوت، اوت لوک و لوپ کمک می‌کند.

کوپایلت چه قابلیت‌هایی دارد؟

کوپایلت در دو نسخه رایگان و پولی عرضه شده است که نسخه رایگان آن فاقد برخی قابلیت‌ها بوده و برخی امکانات آن نیز با محدودیت در اختیار کاربران قرار گرفته است. برخی قابلیت‌های کلیدی نسخه پولی و رایگان کوپایلت عبارت‌اند از:

  • انجام خودکار وظایف تکراری در نرم‌افزارهای مختلفی نظیر اوت لوک، ورد، اکسل و پاورپوینت
  • دسترسی به ابزار Chat GPT 4 Turbo در نسخه پولی (در تمام طول شبانه‌روز) و Chat GPT-4 در نسخه رایگان (در ساعات خلوت شبکه)
  • ایجاد تصاویر مختلف به کمک هوش مصنوعی (تولید ۱۵ تصویر روزانه برای نسخه رایگان امکان‌پذیر است)
  • جستجو به واسطه صدا، تصویر و متن
  • ایجاد محتوای خلاقانه و تجزیه و تحلیل داده‌ها

 بهترین برنامه ‌های آفیس در آیفون

نتیجه‌گیری بهترین برنامه ‌های آفیس در آیفون

در این مطلب سیبچه با برخی از برترین برنامه‌های آفیس در آیفون آشنا شدید. و نحوه ثبت‌نام در مایکروسافت را برای استفاده از این اپ‌های کاربردی در iOS فرا گرفتید. آیفون سازگاری بسیار بالایی با نرم‌افزارهای مایکروسافت دارد. و از تمام نسخه‌های این برنامه‌های پرطرفدار، چه نسخه وب باشد و چه نسخه بومی اپلیکیشن پشتیبانی می‌کند. نرم‌افزارهای مایکروسافت به گونه‌ای برای آیفون بهینه شده‌اند. که تفاوت چندانی با نسخه مک نداشته باشند و از تمام قابلیت‌های آیفون برای ارائه بهترین عملکرد به کاربران بهره برند. با نصب اپ‌های مایکروسافت می‌توانید همواره در نهایت کارآمدی و بهره‌وری خود باشید. و پروژه‌های مختلف خود را در هر زمان و مکانی خلق و ویرایش کنید و با دیگران به اشتراک گذارید.