قابلیت های جذاب گوشی های اپل را بشناسیم!

قابلیت های جذاب گوشی های اپل را بشناسیم!

گوشی‌های آیفون همیشه از جذابیت خاصی برای طرفداران برخوردارند و اپل از سیستم‌عامل iOS برای دستگاه‌های خود استفاده می‌کند. با وجود اینکه iOS به کاملی اندروید نیست، ولی تعداد امکانات و قابلیت‌های نرم‌افزاری کم نیست. برخی از این قابلیت‌های کاربردی هستند و تجربه کاربری شما را بهبود می‌بخشند. اگر به تازگی به اکوسیستم اپل پیوسته‌اید، بد نیست قابلیت های مخفی ایفون را بشناسید. بنابراین در ادامه نگاهی به ترفند های مخفی آیفون [قابلیت های جذاب گوشی های اپل] می‌پردازیم. با سیبچه همراه باشید. 

آموزش استفاده از آیفون برای تازه کارها

برای کاربری که برای اولین بار از سیستم‌عامل اندروید به iOS مهاجرت کرده، ممکن است کار کردن با گوشی‌های آیفون برایش سخت باشد. به همین منظور در ادامه به معرفی نکات و ترفندهای کاربردی برای کاربران آیفون می‌پردازیم تا بتوانید بسیار حرفه‌ای‌تر از دستگاه خود استفاده کنید. اپل با مجموعه‌ای از قابلیت‌های جذاب و منحصر به فرد در گوشی‌های خود، شما را به یک تجربه‌ی کاربری بی‌نظیر دعوت می‌کند. از دوربین‌های پیشرفته، صدای فراگیر و کیفیت ساخت بی‌نظیر تا امنیت قوی، تلفن‌های هوشمند اپل تضمین کننده‌ی ارائه‌ی بهترین تجربه‌های دیجیتال هستند، میتوان به عنوان قابلیت های جذاب گوشی های اپل نام برد. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ترفندهای برطرف کردن مشکل لرزش دوربین آیفون میتوانید کلیک کنید.

ترفند های آیفون (آموزش جالب ترین قابلیت‌ های ایفون )

  • مشاهده اعلان‌ها با بلند کردن گوشی

گوشی‌های آیفون از مدل 6s به بعد این امکان را برای کاربران فراهم می‌کنند تا بتوانند با بلند کردن دستگاه اعلان‌های دریافت شده را مشاهده کنند. برای فعال کردن این قابلیت از مسیر زیر کمک بگیرید:

  1. وارد تنظیمات و سپس بخش Display شوید.
  2. گزینه Raise to wake را فعال کنید.
  • اولویت بندی دانلودها

شاید گمان داشته باشید که اولویت‌بندی دانلودها فقط در گوشی‌های اندرویدی وجود دارد و نمی‌توان از این قابلیت در آیفون‌ها استفاده کرد؛ ولی باید بگوییم که اشتباه می‌کنید. شما هنگامی که چندین برنامه را از طریق اپ استور دانلود می‌کنید، این امکان را خواهید داشت تا بتوانید نرم‌افزاری که برایتان اهمیت بالاتری دارد، ابتدا دانلود کنید. دسترسی به این قابلیت هم بسیار ساده است، فقط کافیست به بخش دانلودهای اپ استور بروید و روی نرم‌افزار مدنظرتان دستتان را نگه‌دارید تا گزینه Prioritize Download نمایش داده شود.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال‌ها برای تقویت زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته!

  • تغییر شدت نور چراغ قوه

اگر در تاریکی گرفتار شده‌اید و به چراغ‌قوه دسترسی ندارید، نجای نگرانی وجود ندارد، شما می‌توانید با گوشی آیفون خود به چراغ‌قوه‌ای کاربردی دسترسی داشته باشید. همچنین شما می‌توانید شدت نور آن را به‌صورت جداگانه تنظیم کنید. برای این‌کار تنها کافی است که از لبه سمت راست بالا (آیفون X به بعد) یا از پایین به سمت بالا (آیفون ۸ و قدیمی‌تر) دست خود را بکشید تا کنترل سنتر به شما نمایش داده شود. در نهایت با زدن روی آیکون چراغ‌قوه، فلش LED دستگاه را فعال خواهید کرد و برای تنظیم شدت نور هم باید دست خود را روی آیکون نگه‌دارید تا اسلایدر آن نمایش داده شود.

  • حذف برنامه‌های بلااستفاده

یکی از قابلیت های جذاب گوشی های اپل میتوان گفت که امکان حذف برنامه‌های اضافی و بلااستفاده است. با انجام این کار شما می‌توانید به فضای ذخیره‌سازی بیشتری دسترسی داشته باشید و باید اضافه کنیم که در این حالت اطلاعات هیچ‌کدام از برنامه‌های پاک شده، از بین نمی‌روند. برای حذف برنامه‌های بدون استفاده باید به بخش تنظیمات بروید و سپس General بروید. در این مرحله، بخش iPhone Storage را باز کرده و گزینه offload unused apps را فعال کنید. در نهایت اگر حافظه دستگاهتان پر شود، برنامه‌هایی که استفاده نمی‌کنید به‌صورت خودکار غیرفعال و حذف می‌شوند.

  • دسترسی سریع به حالت فیلمبرداری و عکاسی

یکی از ترفندهای جالب گوشی آیفون که تا حالا نمی‌دونستین و از سری 6s به محصولات اضافه شده، امکان دسترسی سریع به بخش خاصی از نرم‌افزارها است. برای اینکه بتوانید به سرعت از سوژه خاصی عکاسی یا فیلمبرداری کنید، تنها باید دست خود را روی آیکون برنامه نگه‌دارید تا گزینه‌های حالت عکاسی و فیلمبرداری به شما نمایش داده شود.

  • متوقف کردن حالت ردیابی سایت‌ها

سیستم‌عامل iOS همیشه در زمینه بهبود ارتقای امنیت کاربران عملکرد بسیار خوبی داشته است. یکی از بهترین نکات و ترفند های جذاب و مخفی برای آیفون متوقف کردن حالت ردیابی سایت‌ها خواهد بود. با فعال کردن گزینه Prevent Cross-Site Tracking در تنظیمات مرورگر سافاری دسترسی کوکی‌های تبلیغاتی به محتوای در حال جستجوی خود را متوقف می‌کنید. همچنین بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که در سافاری می‌توانید صفحات پاپ‌آپ آزاردهنده را هم قطع کنید تا بتوانید بدون نمایش تبلیغ به وب‌گردی خود ادامه دهید.

  • سرچ کردن تب‌های سافاری

یکی از ترفند های مخفی ایفون که باعث می‌شود به راحتی میان صفحات باز شده در مرورگر سافاری جابه‌جا شوید، سرچ کردن میان تب‌های باز شده است. شاید بارهای برایتان پیش آمده که قصد پیدا کردن تب خاصی دارید؛ ولی به علت تعداد بالای صفحات باز شده باید وقت زیادی را برای یافتن صفحه مدنظرتان صرف کنید. برای پیدا کردن تب مدنظرتان کافی است که دستگاه را در حالت افقی قرار دهید و روی گزینه تب‌ها بزنید. در نهایت گزینه‌ای تحت عنوان Search Tabs به نمایش در می‌آید و توجه داشته باشید که این گزینه در حالت عمودی نمایش داده نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: بهترین برنامه‌های رایگان و پولی آیفون در ۲۰۲۴

قابلیت های مخفی آیفون که باید بدانید | 10 قابلیت کاربردی

  • تبدیل عکس به گیف

گوشی‌های اپل به‌طور پیش‌فرض عکس‌های زنده به عنوان Live Photos ثبت می‌کنند و با استفاده از آیفون می‌توانید عکس‌های لایو خود را به گیف تبدیل کنید. برای تبدیل عکس به گیف در گوشی آیفون مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. عکس مدنظرتان را باز کنید.
  2. به سمت بالا سوایپ کنید تا گزینه Loop به شما نمایش داده شود.
    در نهایت عکس زنده شما به گیف تبدیل خواهد شد.
  • تغییر رزولوشن ویدیوها

ضبط ویدیو در حالت 4K قطعا جذاب است، ولی این ویدیوها به علت کیفیت بالا حجم زیادی هم از فضای ذخیره‌سازی دستگاه اشغال می‌کنند. برای اینکه ویدیو با وضوح 4K ضبط نکنید، به بخش تنظیمات و سپس برنامه Camera بروید. در نهایت با زدن روی زدن Record Video کیفیت فیلم‌های گرفته شده را تغییر دهید.

  •  تنظیم تایمر برای قطع کردن موسیقی

برخی از کاربران هنگام خواب به موسیقی گوش می‌دهند و در مواقعی فراموش می‌کنند که قبل از خواب موزیک خود را قطع کنند. با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید برای موزیک‌های در حال پخش تایمر بگذارید تا بعد از مدت مشخصی آن را متوقف کند.

  1. وارد برنامه ساعت و سپس بخش Timer شوید.
  2. در این قسمت روی گزینه When timer ends بزنید.
  3. اکنون به‌جای پخش آهنگ آن را روی Stop Playing قرار دهید.
  4. برای فعال کردن تایمر روی گزینه Start بزنید.
  •  پاسخ به تماس‌ها با پیام سفارشی شده

قطعا زمانی پیش می‌آید که امکان پاسخ دادن به تماسی را ندارد و می‌خواهد به تماس‌گیرنده اطلاع دهید که بعدا با او تماس می‌گیرید. قابلیت مذکور در اکثر گوشی‌های اندرویدی و آیفون وجود دارد، ولی در محصولات این امکان را دارید تا پیام‌ها شخصی‌سازی خود را برای افراد ارسال کنید. برای اضافه کردن پیام خود به بخش تنظیمات و سپس Phone بروید. در تب Respond with text می‌توانید پیام‌های سفارشی مدنظرتان را وارد کرده و هنگام تماس ارسال از آن‌ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه گرفتن خروجی IPA از پروژه ‌های ایکس‌ کد بدون اکانت دولوپر اپل

  •  قطع کردن دسترسی لوکیشن برنامه‌ها

بسیاری از برنامه‌ها برای فعالیت خود به لوکیشن کاربر دسترسی دارند و این موضوع در برخی از موارد حریم شخصی کاربر را نقض می‌کند. خوشبختانه یکی از ترفند های آیفون xs max و دیگر مدل‌های آیفون این است که شما می‌توانید دسترسی به لوکیشن هر برنامه‌ای را که دوست دارید، محدود کنید. وارد تنظیمات شوید و گزینه Privacy را پیدا کنید و روی تب Location Services بزنید. در این بخش می‌تواند مطابق با میلتان دسترسی هر برنامه به سرویس‌های مکان‌یابی را محدود کنید.

  •  تایپ فرمان‌های صوتی برای سیری

یکی از 50 ترفند آیفون برای استفاده از امکانات بی نظیر گوشی آیفون می‌تواند قابلیت تایپ کردن درخواست‌ها برای Siri باشد. تقریبا تمامی گوشی‌های آیفون به دستیار صوتی سیری مجهز هستند که می‌تواند با صحبت کردن با آن تعامل داشته باشند. با این حال اگر در محیطی هستید که امکان صحبت با سیری را ندارید می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید.

  1. وارد تنظیمات بخش Accessibility شوید.
  2. منوی Siri را پیدا کنید و گزینه Type to Siri را فعال کنید.
  •  غیرفعال کردن گزینه نمایش اعلان‌ها

اگر اپلیکیشن‌های متعددی در گوشی خود دارید و در طول روز بارها با اعلانات این نرم‌افزارها مواجه می‌شوید، در گوشی‌های آیفون می‌توانید با غیرفعال کردن نوتیفیکیشن‌ها از اعلان‌های مزاحم راحت شوید. وارد تنظیمات شوید و به بخش Notifications بروید و سپس گزینه Show Previews را روی حالت Never قرار دهید. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه دانلود و نصب اپلیکیشن‌های بانکی و ایرانی روی آیفون. میتوانید کلیک کنید.

رازهای گوشی ایفون (۳۷ ترفند جالب که همه نمی دانند)

  •  قابلیت بزرگ کردن متن‌ها

از دیگر قابلیت های جذاب گوشی های اپل میتوان گفت که اگر اندازه آیکون‌ها و متن‌های رابط کاربری برایتان کوچک است یا تمایل دارید که آن را به هر دلیلی تغییر دهید، با استفاده از 61 نکته و ترفند آیفون که نمیدانید به راحتی می‌توانید آن‌ها را با سلیقه خودتان شخصی‌سازی کنید. در بخش Display and brightness می‌توانید اندازه متن‌ها و مقدار برجستگی آن‌ها را در بخش Text Size و Bold Text تغییر دهید.

  •  اسکن بارکد

برای اسکن کردن بارکد در بسیاری از گوشی‌های اندرویدی باید نرم‌افزار جداگانه نصب کنید، ولی در گوشی‌های آیفون این قابلیت به‌طور پیش‌فرض در رابط‌کاربری تعبیه شده است. با دو روش می‌توانید بارکدهای اطرافتان را اسکن کنید:

  1. یک: استفاده از میانبر آن در کنترل سنتر
  2. دو: با استفاده از برنامه دوربین

البته توجه داشته باشیم که برای اسکن بارکد از طریق نرم‌افزار دوربین باید قابلیت آن را در بخش تنظیمات فعال کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش نصب اپ های ایرانی در آیفون.

  •  شخصی‌سازی زنگ صدا

شما می‌توانید در iOS صدای تماس و پیام‌های دریافتی خود را مطابق با مخاطبین خود تغییر دهید. برای انجام اینکار وارد برنامه Contacts شوید و روی مخاطب مدنظرتان بزنید. با زدن گزینه Edit می‌توانید، زنگ آن را تغییر یا حتی الگوی ویبره آن را شخصی‌سازی کنید.

  •  تقویت وای‌فای

یکی از رازهای گوشی ایفون (۳۷ ترفند جالب که همه نمی دانند) قابلیت تقویت وای‌فای است. اگر در محیطی هستید که سیگنال مودم ضعیف است یا سرعت چندان جالبی ندارد می‌توانید گزینه Wi-Fi Assist را فعال کنید. برای فعال کردن این بخش به تنظیمات بروید و وارد بخش Cellular شوید و گزینه Wi-Fi Assist را فعال کنید.

  •  قابلیت Name Drop

یکی از ترفند های آیفون (آموزش جالب ترین قابلیت‌ های ایفون) که در iOS 17 به دستگاه‌های این شرکت اضافه شده، Name Drop است. شما با فعال کردن این قابلیت می‌توانید با نزدیک کردن دستگاه‌های خود به یکدیگر از بخش بالایی فایل‌ها یا شماره تماس خود را با دیگران به اشتراک گذارید.

  •  قفل کردن نوت‌ها

اگر در بخش نوت‌ها قصد دارید نوشته خود را قفل کنید تا کسی به آن دسترسی نداشته باشد، در بخش تنظیمات به قسمت Notes بروید و وارد بخش Passwords شوید. کد امنیتی خود را تنظیم کنید و از این به بعد می‌توانید روی یادداشت خود قفل بزارید.

سخن آخر

در این مطلب به معرفی ترفند های آیفون آموزش جالب ترین قابلیت‌ های ایفون پرداختیم تا بتوانید تجربه کاربری خود را افزایش دهید. اگر قابلیتی مدنظرتان است که در این مطلب به آن اشاره نشده در بخش نظرات آن را با ما دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.