راهنمای فعال کردن ریپلای اینستاگرام!

راهنمای فعال کردن ریپلای اینستاگرام!

در این مطلب فعال سازی ریپلای در دایرکت اینستاگرام ایفون و به سوال چرا ریپلای اینستا نمیاد پاسخ می‌دهیم. اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی محبوب در ایران شناخته می‌شود و قابلیت‌های متنوعی هم در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد؛ ولی برخی از این قابلیت‌ها برای ایرانی‌ها در دسترس نیست. برای مثال احتمالا هنگام چت کردن در دایرکت اینستاگرام مشاهده کرده‌اید که طرف مقابل می‌تواند به‌صورت جداگانه پیام‌هایتان را جواب دهد و این قابلیت برایتان فعال نشده است. اگر قصد فعال کردن ریپلای اینستاگرام برای حسابتان دارید، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

روش‌های فعال کردن ریپلای اینستاگرام

ریپلای اینستاگرام حدود دو سال پیش معرفی شد و به کاربران اجازه می‌داد تا بتوانند پاسخ هر پیام را به‌صورت جداگانه ارسال کنند. با این حال، این قابلیت به‌طور کامل در دسترس تمامی کاربران این شبکه مجازی در دسترس قرار نگرفت که در ادامه به معرفی روش‌های تست شده برای فعال کردن ریپلای اینستاگرام می‌پردازیم.

1. آپدیت به نسخه جدید مسنجر

یکی از دلایلی که باعث شده برخی از کاربران امکان استفاده قابلیت ریپلای را نداشته باشند، قدیمی بودن نسخه مسنجر فیسبوک است. البته باید به این موضوع هم اشاره که در برخی از مواقع با به‌روزرسانی برنامه اینستاگرام احتمال دارد که این قابلیت برایتان فعال شود؛ بنابراین قبل از اینکه مراحل زیر را دنبال کنید، برنامه Instagram را به نسخه جدید آپدیت کنید. در صورت به‌روزرسانی و عدم رفع مشکل فعال نشدن ریپلای اینستاگرام می‌توانید از روش زیر بهره ببرید.

آپدیت کردن مسنجر اینستاگرام

  • برنامه اینستاگرام را در آیفونتان باز کرده و به بخش پروفایل بروید.
  • روی آیکون سه خط که در بالا، سمت راست صفحه قرار گرفته بزنید.
  • در انتهای صفحه باز شده احتمال زیاد گزینه Update messaging را مشاهده خواهید کرد که با زدن روی آن مسنجر اینستاگرامتان آپدیت می‌شود و از قابلیت ریپلای برخوردار خواهید شد.

در صورت آپدیت به نسخه، امکان بازگشت به نسخه قدیمی نخواهید داشت و البته باید گفت که تمام اطلاعاتتان حفظ می‌شود. همچین اگر گزینه آپدیت به شما نمایش داده نشد بقیه روش‌های که در ادامه شرح می‌دهیم، دنبال کنید.

2. ارسال پیام به پشتیبانی اینستاگرام

نرم‌افزار اینستاگرام به‌طور مستمر برای رفع باگ‌هایی که کاربران گزارش می‌دهند، آپدیت می‌شود. با این حال، مشکل فعال نشدن ریپلای اینستاگرام به علت وجود باگ در حساب کاربریتان است که با ارسال متن انگلیسی فعال سازی ریپلای در اینستاگرام این قابلیت را برای خود فعال کنید.

  • وارد نرم‌افزار اینستاگرام شوید و بخش پروفایل بروید.
  • روی آیکون سه‌خط در بالا و سمت راست صفحه بزنید.
  • به تنظیمات بروید و وارد تب Help شوید.
  • اکنون گزینه Report a Problem را انتخاب کرده و از منوی باز شده هم گزینه سوم را انتخاب کنید.

ارسال متن انگلیسی اینستاگرام

  • اکنون در صفحه باز شده می‌توانید با نوشتن متن ریپلای اینستا مشکل خود را با این شرکت در میان بگذارید. در صورتی که به زبان انگلیسی تسلط کافی ندارید می‌توانید متن انگلیسی فعال سازی ریپلای در اینستاگرام که در ادامه برایتان می‌گذاریم، استفاده کنید. نوشته به شرح زیر است:

“The feature of “Update messaging” is not showing in my Instagram app. Please fix this issue as soon as possible. Thanks

  • در نهایت با زدن گزینه Submit، مشکلتان به پشتیبانی این برنامه ارسال می‌شود و باید دو روز کاری منتظر بمانید ریپلای اینستاگرام برایتان فعال شود.

بررسی دلایل فعال نشدن ریپلای اینستاگرام

عدم برخورداری از ریپلای اینستاگرام در گوشی آیفون می‌تواند به دلایل مختلفی باشد که در ادامه آن‌ها را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

  • تحریم موقعیت مکانی

یکی از اصلی‌ترین دلایل فعال نشدن ریپلای برای کاربران ایرانی، محدودیت‌های مکانی و سیاست‌های این شرکت است؛ در واقع متا مالک نرم‌افزار اینستاگرام و فیسبوک تمام قابلیت‌های خود را برای همه مناطق جهان عرضه نمی‌کند و قابلیت ریپلای هم یکی از این موارد به حساب می‌آید. کشورهای ژاپن و قاره اروپا در دریافت جدیدترین قابلیت‌ها همیشه عقب‌تر از سایر نقاط هستند و در صورتی که از نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی این مناطق استفاده کرده‌اید، این احتمال وجود دارد که امکان استفاده از قابلیت ریپلای اینستاگرام را نداشته باشید.

  • بروز باگ در سرور

بسیاری از قابلیت‌های اینستاگرام از سمت سرور برای کاربران فعال می‌شوند و طی این روند امکان دارد خطا یا باگ رخ دهد و باعث شود که فرایند اضافه شدن قابلیت‌های جدید کندتر صورت بگیرد. برای مثال ممکن است کاربرانی که به‌تازگی حساب‌کاربری ساخته‌اند زودتر قابلیت‌های جدید را دریافت کنند و این در حالی است که حساب‌های قدیمی باید منتظر بمانند یا به‌صورت باگ به پشتیبانی گزارش ارسال کنند.

  • قدیمی بودن نسخه اینستاگرام

همانطور که بالاتر هم اشاره شد، به‌روز نبودن نسخه اینستاگرام می‌تواند یکی از دلایلی باشد که ریپلای اینستاگرام برایتان فعال نشده است. اگر مدت زمان زیادی نرم‌افزار خود را آپدیت نکرده‌اید، به رفتن به اپ استور یا برنامه سیبچه اقدام به نصب جدیدترین نسخه اینستاگرام کنید.

نحوه فعال و استفاده کردن از ریپلای اینستاگرام

اگر با استفاده از روش‌های بالا توانستید ریپلای اینستاگرام را فعال کنید، ولی نمی‌دانید که چگونه می‌توان از این قابلیت استفاده کرد، در ادامه به معرفی روش‌های آن می‌پردازیم. البته بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که روش‌های مختلفی در اینترنت برای فعال کردن ریپلای اینستاگرام وجود دارد؛ ولی هیچ‌کدام قطعی نیستند و کاملا به شانس شما بستگی دارد.

  • برنامه اینستاگرام را باز کنید و به بخش دایرکت بروید.
  • وارد چت مدنظرتان شوید و آن را باز کنید.
  • اکنون روی پیامی که قصد جواب دادن به آن را دارید، بروید و با کشیدن انگشت خود به سمت چپ حالت ریپلای را فراخوانی کنید.
  • همچنین یکی دیگر از روش‌های فعال کردن ریپلای اینستاگرام نگه‌داشتن انگشت روی پیغام دریافت شده است.
  • برای مطمئن شدن از فعال بودن این قابلیت باید بگوییم که کادر کوچکی حاوی پیام دریافت شده در کادر بالای متن نمایش داده می‌شود.

نحوه استفاده از ریپلای در نسخه وب اینستاگرام

شبکه اجتماعی اینستاگرام دارای نسخه مخصوص وب هم است تا تمامی کاربران بتوانند از این شبکه اجتماعی به راحتی استفاده کنند. استفاده از ریپلای در نسخه وب این شبکه هم مانند گوشی‌های آیفون و اندروید است، و پیچیدگی خاصی ندارد. مراحل نحوه استفاده از ریپلای اینستاگرام در نسخه تحت وب به شرح زیر است:

  • از طریق مرورگر خود وارد سایت اینستاگرام و حسابتان شوید.
  • از تب‌های بالای صفحه روی آیکون دایرکت بزنید تا به بخش چت‌ها بروید.

ریپلای اینستاگرام نسخه وب

  • چت مدنظرتان را باز کرده و با نگه‌داشتن کلیک راست روی پیام گزینه Reply را انتخاب کنید.
  • اکنون پیامتان را بنویسید و گزینه ارسال را بزنید.

سخن آخر فعال کردن ریپلای اینستاگرام

در این مطلب از سایت سیبچه سعی کردیم روش‌های کاربردی برای فعال کردن ریپلای اینستاگرام را شرح دهیم. اگرچه باید بگوییم که روش قطعی برای فعال کردن این قابلیت وجود ندارد و باید منتظر بمانید تا از سمت متا برایتان فعال شود. به هر حال استفاده از روش‌های فوق هم خالی از لطف نیست و می‌تواند فرایند فعالسازی را تسریع ببخشد. اگر از روش دیگری اطلاع دارید که در این مطلب گفته نشده می‌توانید در بخش نظرات آن را با ما و سایر کاربران به اشتراک گذارید. امیدواریم که این مقاله چگونه ریپلای اینستاگرام را فعال کنیم، برایتان مفید و کاربردی واقع شده باشد.

پرسش‌های متداول

  1. چرا ریپلای اینستا نمیاد؟ اگر ریپلای اینستاگرام برایتان فعال نشده می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در این مطلب به‌طور کامل درباره آن‌ها صحبت کرده‌ایم.
  2. فعال سازی ریپلای در دایرکت اینستاگرام ایفون چگونه است؟ برای فعال کردن ریپلای اینستاگرام در دایرکت گوشی‌های آیفون می‌توانید جدیدترین نسخه این سیستم‌عامل را نصب کرده یا برای بخش پشتیبانی این شبکه متن ریپلای اینستا گفته شده در این مطلب را ارسال کنید.
  3. آیا می‌توان با نصب برنامه ریپلای اینستاگرام را فعال کرد؟ خیر. این قابلیت باید از سمت سرورهای اینستاگرام برای حساب کاربریتان فعال شود و برنامه ریپلای اینستاگرام وجود ندارد.