جذابترین بازی‌های ایفون ۲۰۲۴

جذابترین بازی‌های ایفون ۲۰۲۴

برخی بازی‌های آیفون چنان سرگرم‌کننده و اعتیادآورند که دل کندن از آن‌ها بسیار دشوار است. در این مطلب به معرفی جذابترین بازی‌های ایفون ۲۰۲۴ خواهیم پرداخت. چه در صف انتظار بانک باشید، چه در ترافیکی سنگین و چه در مسیری طولانی به مقصد کار یا منزل، بازی‌های جذاب موبایلی به شما در گذراندن وقت کمک کرده و شما را از نگرانی، افکار اضطراب‌آور و نشخوارهای فکری رها می‌کنند. این بازی‌های سرگرم‌کننده به کمک المان‌های سحرانگیز و جذابی که در مکانیک و گیم پلی خود دارند، شما را به گونه‌ای وابسته و مجذوب می‌کنند که در هر وقت فراغتی دوباره به آن بازگردید و به ادامه بازی بپردازید.

نکته‌ای که باید بدانید این است که بازی‌های اعتیادآور امسال، لزوماً بهترین بازی های آیفون در سال ۲۰۲۴ نیستند، چراکه اپ استور از بازی‌های پرقدرتی تشکیل شده است که براساس معیارهای مختلفی نظیر گرافیک، مکانیک، گیم پلی، داستان و شخصیت‌پردازی با عناوین بزرگ کنسولی در رقابت‌اند. اما همان‌طور که گفته شد، بازی‌های اعتیادآور عناصری درون خود دارند که شما را وابسته و مسحور کرده و ساعت‌ها سرگرم کسب مهارت برای گذراندن چالش‌های مختلف و دریافت پاداش‌های گوناگون می‌کنند. در ادامه این مطلب با برخی از اعتیادآورترین بازی‌های ایفون در سال ۲۰۲۴ آشنا خواهید شد.

بازی یورش: اسطوره‌های دنیای سایه‌ها (RAID:Shadow Legends)

نام این بازی اولین چیزی است که به ذهن گیمرها پس از شنیدن واژه «رایگان» خطور می‌کند. یورش یک بازی پرطرفدار اکشن در ژانر نقش‌آفرینی آنلاین است که توسط استودیوی بازی‌سازی خوش‌نام پلاریوم گلوبال (Plarium Global Ltd) تولید و در دسترس کاربران آیفون قرار گرفته است. داستان بازی در دنیای تلریا (Teleria)، جایی که مورد هجوم اهریمنان قرار گرفته و به میدان جنگ گروهای مختلف تبدیل شده است، اتفاق می‌افتد. مأموریت اصلی شما در این بازی این است که یک تیم چندنفره از مبارزان قهرمان را کنار هم قرار دهید و به مخوف‌ترین سیاه‌چال‌ها سفر کنید و در نبردهایی به سبک استراتژی نوبتی (Turn-based Strategy) رقیبان خود را از پای درآورید، امتیاز بگیرید و سطح توانایی قهرمانان خود را افزایش دهید.

بازی پروژه دگرگونی (Project Makeover)

در این بازی سرگرم‌کننده و جذابترین بازی‌های ایفون شما در نقش طراح دکوراسیون داخلی و متخصص مُد ظاهر خواهید شد و وظیفه دارید مشتریانی را که برای بهبود وضعیت ظاهری و یا زیباسازی محل زندگی خود به شما مراجعه می‌کنند، کمک کنید. طبیعتاً هر مشتری شخصیت و ترجیحات متفاوتی دارد و وظیفه شما این است که به حرف‌های آن‌ها گوش دهید و بهترین پوشاک و محیط زندگی را به فراخور ترجیحات و تمایلات آن‌ها طراحی کنید.

این بازی خود از بازی‌های کوچک و چالش‌های معمایی مختلفی نظیر جورچین و اشیاء پنهان تشکیل شده است که برای کسب سکه و ارتقای سطح باید آن‌ها را با موفقیت پشت سر گذارید. هرچه سطح کاراکتر شما ارتقای بیش‌تری پیدا کند، پوشاک، مبلمان و المان‌های بیش‌تری برای طراحی دکوراسیون و بهبود وضعیت ظاهری افراد در دسترس شما قرار خواهد گرفت. بازی پروژه دگرگونی از گرافیکی مطلوب، رنگ‌هایی زنده و جزئیاتی عالی بهره می‌برد و با گیم ‌پلی اعتیادآور، مکانیک عالی و خط داستانی پرکشش و درگیرکننده‌ای که در دل خود دارد، گزینه مطلوبی برای شیفتگان صنعت مُد و طراحی دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود.

بازی دره یادبود (Monument Valley)

دره یادبود را باید یک شاهکار هنری دانست؛ تلفیق بی‌نقصی از تندیس‌های مینیمال، آثار هندسی موریس اشر و بازی‌هایی نظیر فز (Fez)، شمشیر و جادو (Sword & Sworcery)، ویندوسیل (Windosill) و اکوکروم (Echochrome). این بازی برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ برای آیفون منتشر شد و توانست در زمره پرفروش‌ترین بازی‌های پلتفرم iOS قرار گیرد. استاندارد جدیدی را برای بازی‌های موبایلی به وجود آورد. داستان بازی درباره شاهدختی به نام آیدا و سفر اکتشافی او برای بازگرداندن یک شیء مقدس ربوده شده‌ی هندسی است. در این بازی باید جهان پیرامون آیدا را به طریقی دستکاری کنید. (سکوها و ستون‌های مختلف را حرکت دهید) که آیدا بتواند مسیر مخفی را که میان سازه‌هایی چندوجهی و هندسی پنهان شده است. بیابد و به سکوی پایان دست پیدا کند. در دره یادبود بزرگ‌ترین دشمن شما خطای دید و بزرگ‌ترین چالش بازی یافتن مسیرهایی پنهان میان هزارتوی سازه‌هایی غیرممکن در نمایی ایزومتریک است.

بازی تیم رؤیایی سونیک (Sonic Dream Team)

سونیک با سفری ماجراجویانه، لبریز از شادی و هیجان بازگشته است: تیم رؤیایی سونیک (Sonic Dream Team). یکی از برترین عناوین در فرنچایز سونیک است که به صورت انحصاری برای گوشی‌های آیفون طراحی شده است. در این بازی شش کاراکتر مختلف برای انجام مراحل گوناگون بازی وجود دارد که هرکدام توانایی‌هایی متمایزی دارند. قادرند شما را در کشف رازهای بازی یاری کنند. اما داستان بازی این بار چیست؟ دکتر اگمانِ خرابکار دستگاهی باستانی پیدا کرده که به واسطه آن می‌شود رؤیاهای خود را به واقعیت تبدیل کرد. جهان در خطر است و سونیک و تیم رؤیایی او باید برای غلبه بر دکتر اگمان در رؤیاهای او سفر کرده و عتیقه باستانی را تصاحب کنند. این نخستین بازی سه بعدی سونیک در پلتفرم موبایل است. این بازی به گونه‌ای طراحی شده است که حس هیجان‌انگیز حرکت در ترنی هوایی را برای بازیکنان شبیه‌سازی کند.

ماجرای پادشاهی تاماگوچی (Tamagotchi Adventure Kingdom)

مجموعه تاماگوچی مسیری طولانی را از مبدأ خود (Tamagotchi Original) طی کرده تا به پختگی کنونی در آخرین فرنچایز خود دست یابد: افسانه پادشاهی تاماگوچی (Tamagotchi Adventure Kingdom). جدیدترین عنوان در سری تاماگوچی محسوب می‌شود و به طور انحصاری برای گوشی‌های آیفون عرضه شده است. در این بازی سیاره تاماگوچی بر اثر برخورد شهاب‌ سنگی اسرارآمیز ویران شده و زندگی صلح‌آمیز این سیاره به مخاطره افتاده است. شما باید به مامتچی (شخصیت اصلی بازی) کمک کنید که این سیاره را احیا کند و هارمونی را به این سیاره بازگرداند. پرسیدید چگونه؟ با گشت و گذار در تاماگوچی و انجام مأموریت‌هایی گوناگون برای شخصیت‌های مختلف بازی و دریافت منابع جهت بازسازی آنچه ویران شده است.

در طول بازی با موانع و چالش‌های مختلفی مواجه خواهید شد که گذر از آن‌ها هوش و ذکاوت شما را می‌طلبد. این چالش‌ها چندان دشوار نبوده ولی آسان نیز نیستند. بنابراین خود را برای یک بازی معمایی و ماجراجویانه با گرافیکی تماشایی در جهانی رنگارنگ آماده کنید. اگر به بازی شبیه‌ساز زندگی حیوانات (Animal Crossing) علاقه دارید، قطعاً از ماجرای پادشاهی تاماگوچی نیز لذت خواهید برد.

اعتیادآورترین بازی های آیفون 2024

بازی داستان معما و اژدهایان (Puzzle & Dragons Story)

خالقان عنوان موفق معما و اژدهایان این بار شانس خود را در خلق بازی دیگری به همان سبک در اپل آرکید امتحان کردند. نتیجه کار شاهکار جذابترین بازی‌های ایفون دیگری به نام داستان معما و اژدهایان (Puzzle & Dragons Story) بود. این بازی درباره قاره لیبراست؛ جایی که زمانی توسط ایزدبانویی محافظت می‌شد، اکنون طعمه فاجعه‌ای عظیم شده است. شما به عنوان یک شکارچی باید در این قاره رام نشدنی به گشت و گذار بپردازید. و متحدانی را به خدمت بگیرید و به کمک یاران خود از حقیقت پنهان در پشت مرگ لیبرا پرده‌برداری کنید.

در همان ابتدای بازی باید متحدان خود را از میان سه دسته مختلف گیلئون، منوت و املینیا (Gileon, Menuit and Amlynea) که مخلوقان آتش، آب و زمین هستند. انتخاب کنید تا وارد اولین نبرد خود برای کشف رازهای تاریک مرگ لیبرا شوید. و با دریافت «مانا» توانایی‌های قهرمانان خود را ارتقا دهید تا در نبردهای بعدی نیز بر دشمنان خود چیره گردید.

برای شکست حریف علاوه بر قرار دادن سه گوی همرنگ (یا تعداد بیش‌تری) در کنار یکدیگر (افقی یا عمودی) باید هوشمندانه عمل کنید و استراتژی نیز داشته باشید. بدین معنا که گاهی باید به جای گوی، قلب‌ها را در کنار یکدیگر قرار دهید. تا جان هم‌تیمی‌های خود را نجات دهید. و گاهی نیز گوهای مختلف را برای حملات سنگین و سبک در کنار یکدیگر بگذارید. این بازی اعتیادآور ممکن است در ابتدای کار چندان دشوار به نظر نرسد. اما رفته رفته بر درجه دشواری آن افزوده و حل پازل‌ها چالش‌برانگیز می‌شود.

بازی مونوپولی گو (Monopoly Go)

استودیوی اسکوپرلی (Scopely) بازی تخته‌ای و کلاسیک مونوپولی را دوباره احیا و تحت عنوان مونوپولی گو روانه بازار کرده است. نسخه کلاسیک و فیزیکی بازی برای اولین بار توسط شرکت برادران پارکر در سال ۱۹۳۵ عرضه شد و فروش چشم‌گیری را در همان سال تجربه کرد. مونوپولی از دو واژه مونو به معنای تنها و پولی به معنای فروش تشکیل شده است که در لغت انحصارگری معنا می‌دهد.

بازیکنان در این بازی باید با پرتاپ تاس و استفاده از کارت‌های شانس تملک خانه‌های خالی را در اختیار گرفته و به خرید و فروش، تجارت، توسعه املاک مشغول شوند. مونوپولی گو نسخه مجازی بازی کلاسیک مونوپولی است که در آن می‌توانید به اکتشاف در خیابان‌هایی واقعی بپردازید. املاک و اموال مجازی خریداری کنید، با دوستان خود داد و ستد کرده و امپراتوری بنگاه مستغلاتی خود را بنا کنید. شما باید تاس بیندازید و کارت‌های شانس خود را انتخاب کنید تا بر املاک خود بیفزایید و دوستان خود را ورشکسته کنید. این بازی بیش از ۶۰ میلیون بازیکن دارد و جزء جذابترین بازی‌های ایفون و پرطرفدار محسوب می‌شود. و می‌تواند ساعت‌ها شما را مشغول به خود و غرق در بازی کند.

بازی مونوپولی گو

بازی پویو پویو پازل پاپ (Puyo Puyo Puzzle Pop)

از زمانی که اپل آرکید راه‌اندازی شده است، شرکت سگا همواره با ارائه بازی‌هایی سرگرم‌کننده، حمایت خود را از این سرویس اشتراکی اعلام کرده است. عناوین انحصاری مختلفی نظیر سامبا دی آمیگو و سونیک در طی یک سال گذشته توسط شرکت سگا ساختهشده است. و به بایگانی بازی‌های آرکید اضافه شده است. اکنون سگا جدیدترین بازی اعتیادآور خود را تحت عنوان پویو پویو پازل پاپ (Puyo Puyo Puzzle Pop) در اپل آرکید ارائه کرده است. تا نسل جدیدی از بازی‌های جورچین را به عاشقان این ژانر ارائه کند.

این بازی اکشن-معمایی داستان امیتی و دوستانش را در سفری ماجراجویانه پس از رفتن به جهانی رؤیایی روایت می‌کند. امیتی پس از بیدار شدن از رؤیایی رازآلود، خود را در جهان رؤیاها میابد. بنابراین سفر خیالی او برای کشف ناشناخته‌ها و رازهای نهان این قلمروی بیگانه آغاز می‌گردد. این بازی در حالت ماجراجویی از نقشه بزرگی مشابه نقشه بازی پویو پویو تتریس دو (Puyo Puyo Tetris 2) با مدل‌هایی سه بعدی بهره می‌برد. و پیشرفت بازیکن در آن براساس غلبه بر حریفان در جورچین‌های چالش‌برانگیز پویو پویو صورت می‌پذیرد.

سخن آخر جذابترین بازی‌های ایفون

در این مطلب از سیبچه با جذابترین بازی‌های ایفون ۲۰۲۴ آشنا گشتید و خواندید که اعتیاد آورترین بازی های موبایلی معمولاً آن‌هایی هستند که از مکانیکی قدرتمند و سیستم پیشرفت و پاداش کارآمدی برخوردارند. و از ابزارهای رقابتی گوناگونی نظیر برگزاری مسابقات و چالش‌های آنلاین و چندنفری و تابلوی اعلان امتیازت برای ترغیب بازیکن به بازی و ثبت رکورد و کسب دستاوردهایی در قالب پاداش‌هایی دیجیتالی (Achievement) بهره می‌گیرند.