چرا لوکیشن اسنپ در آیفون دقیق نیست؟ روش‌های اصلاح!

چرا لوکیشن اسنپ در آیفون دقیق نیست؟ روش‌های اصلاح!

گاهی پیش می‌آید که به علت برخی از مشکلات نرم‌افزاری یا اختلالات امکان پیدا کردن آدرس فعلی خود در برنامه اسنپ را نداشته باشید یا اصطلاحا با مشکل «لوکیشن اسنپ کار نمیکنه ایفون» روبه‌رو می‌شوید. یکی از مشکلاتی که ممکن است کاربران آیفون در استفاده از اپلیکیشن اسنپ با آن مواجه شوند، مشکلات مربوط به دقت و عملکرد لوکیشن است. مشکل لوکیشن اسنپ در ایفون می‌تواند تجربه‌ی استفاده از اسنپ را تحت تأثیر قرار داده و باعث تاخیر در یافتن خودروها یا نادرست بودن مکان‌ها شود. با توجه به اهمیت لوکیشن دقیق در خدماتی مانند اسنپ، حل این مشکل ضروری است. در این مقاله، به بررسی علل احتمالی مشکلات لوکیشن در آیفون و ارائه راهکارهای موثر برای رفع آن می‌پردازیم تا بتوانید از خدمات اسنپ بدون هیچ مشکلی بهره‌مند شوید.

آموزش کامل فعال سازی لوکیشن اسنپ در ایفون

مشکل لوکیشن اسنپ و اپلیکیشن تپسی یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که چند سال اخیر بسیاری از کاربران گوشی‌های آیفون با دست و پنجه نرم می‌کنند. احتمالا برای یکبار هم که شده نتوانسته باشید به‌صورت خودکار موقعیت خود را روی نقشه با استفاده از برنامه اسنپ و تپسی پیدا کنید و این سوال برایتان پیش آمده باشد که «چرا مکان یاب اسنپ کار نمیکنه؟»

آموزش کامل فعال سازی لوکیشن اسنپ در ایفون

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که در برخی مواقع ماهواره‌های GPS دچار اختلال می‌شوند یا گوشی آیفونتان توانایی ارتباط درست با این ماهواره را دارد، از همین رو احتمال دارد که مشکل لوکیشن اسنپ برای شما هم رخ دهد. در ادامه به معرفی روش‌های رفع مشکل لوکیشن در اسنپ برای کاربران iOS می‌پردازیم که به شرح زیر هستند:

بیشتر بخوانید: تغییر لوکیشن آیفون برای استفاده بهتر از اپلیکیشن‌ها!

  • حل مشکل لوکیشن اسنپ در ایفون با بررسی Location Services

یکی از راه‌های حل مشکل لوکیشن اسنپ در آیفون! بررسی کردن وضعیت فعال یا غیر فعال بودن Location Services است. متاسفانه به دلیل برخی از تحریم‌ها امکان نصب برنامه‌هایی همچون اسنپ و تپسی از طریق اپ استور وجود ندارد و کاربران ایرانی به اجبار باید از نسخه وب اپ آن‌ها استفاده کنند. در چنین شرایطی این امکان وجود دارد که دسترسی مرورگر سافاری به لوکیشن نحوه عملکرد این برنامه‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. برای فعال کردن دسترسی لوکیشن سافاری به برنامه اسنپ مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. منوی تنظیمات را باز کنید.
  2. به پایین صفحه اسکرول کرده و تب Privacy را باز کنید.
  3. در اولین تب Location Services دیده می‌شود، روی آن بزنید.
  4. اگر این گزینه فعال شده بود، اسلایدر را به سمت را بکشانید تا لوکیشن اسنپ و برنامه‌های مرتبط برطرف شود.
  5. اکنون به پایین صفحه اسکرول کنید تا برنامه Safari به چشمانتان بخورد.
  6. روی اسم این برنامه بزنید و به منظور فعال کردن مجوز دسترسی به آدرس از میان گزینه‌های موجود، عبارت While using the app را به عنوان پیش‌فرض انتخاب کنید.
  7. در نهایت با فعال کردن گزینه Precise Location به احتمال زیاد توانسته‌اید مشکل لوکیشن اسنپ در ایفون را برطرف کنید.

نکته‌ای که در اینجا باید به آن اشاره کنیم، در حالت عادی گوشی‌های آیفون به علت امنیت بالای خود دسترسی کامل موقعیت‌یابی به برنامه‌ها نمی‌دهند و شما با فعال کردن گزینه Precise Location به‌صورت دستی این امکان را برای نرم‌افزارهای خود فراهم می‌کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین مسیریاب ها و اپلیکیشن های GPS در آیفون.

  • آپدیت آیفون به نسخه جدیدتر iOS

آپدیت گوشی آیفون صرفا بالاتر رفتن نسخه iOS نیست، بلکه با افزایش امنیت، اضافه شدن امکانات جدید و رفع باگ‌ها و مشکلات نرم‌افزاری همراه است؛ در واقع شرکت آمریکایی با ارائه آپدیت‌های نرم‌افزاری بسیاری از باگ‌های خود را برطرف می‌کند. بنابراین می‌توانیم بگوییم یکی از راه‌ها و طریقه رفع مشکل موقعیت مکانی اسنپ و تپسی در آیفون آپدیت به نسخه جدیدتر iOS یا در نهایت انجام ریست فکتوری خواهد بود. قبل از هرکاری پیشنهاد می‌شود به اینترنت پرسرعت و ثابت متصل شوید و سپس باقی مراحل را مطابق با قدم‌های زیر انجام دهید:

  1. به وسط‌های صفحه اسکرول کنید و وارد بخش General شوید.
  2. دومین گزینه یعنی Software Updates را لمس کنید.
  3. در نهایت در این بخش منتظر بمانید تا گوشی به سرورهای اپل متصل شود و اطلاعات به‌روزرسانی را دریافت کند. اگر نسخه جدیدی برایتان موجود باشد در پایین آن گزینه Download and Install فعال می‌شود که باید روی آن بزنید و منتظر بمانید تا فرایند آپدیت تمام شود. اگر باز هم مشکل لوکیشن اسنپ در آیفون پابرجا بود، باقی روش‌هایی را که در ادامه توضیح می‌دهیم، مطالعه کنید.

مشکل لوکیشن اسنپ در ایفون

  • پاک کردن کش مرورگر سافاری ایفون

همانطور که بالاتر هم اشاره کرده‌ایم، برنامه اسنپ یا تپسی به‌صورت رسمی در گوشی‌های آیفون قابلیت نصب ندارند و کاربران باید به سراغ نسخه وب این برنامه‌های کاربردی بروند. البته باید بگوییم که اگر برنامه اسنپ یا تپسی خود را از پلتفرم سیبچه دانلود کرده‌اید، از روش‌های دیگر گفته شده در این مطلب استفاده کنید. یکی از روش‌هایی کاربردی برای پاسخ به سوال «چرا مکان یاب اسنپ کار نمیکنه» پاک کردن داده‌ها و کش مرورگر سافاری آیفون است. برای انجام این کار گام‌های زیر را دنبال کنید:

  1. منوی تنظیمات گوشی آیفون را باز کنید و به صفحه بروید.
  2. روی نام Safari بزنید تا تنظیمات مربوطه این نرم‌افزار باز شود.
  3. روی آخرین گزینه برای رفتن به تنظیمات پیشرفته یعنی Advanced بزنید.
  4. اولین گزینه‌ای که مشاهده می‌کنید، Website Data است، آن را لمس کنید.
  5. در این مرحله می‌توانید اطلاعات تمام وب‌سایت‌هایی که با مرورگر خود مراجعه کرده‌اید، مشاهده کنید.

اگر در بخش بالایی برنامه Snapp به چشمتان خورد، انگشت خود را به سمت چپ بکشید تا گزینه Delete نمایش داده شود. اگر در بخش بالای صفحه نبود می‌توانید به راحتی نام آن را در نوار جستجو تایپ کنید. همچنین شما می‌توانید برای حذف کامل دیتا و کش مرورگر در صفحه اول تنظیمات برنامه سافاری روی گزینه Clear History and Website Data بزنید و از میان گزینه‌های زمانی از یک ساعت اخیر گرفته تا دیروز و تمام تاریخچه یک مورد را انتخاب کنید و نوار قرمز رنگ Clear History را بزنید.

بیشتر بدانید: آموزش کار با برنامه سافاری آیفون به زبان ساده.

آموزش فعال سازی لوکیشن اسنپ در ایفون

  • ریست کردن Network و Location گوشی

یکی از روش‌های رفع مشکل «چرا مکان یاب اسنپ کار نمیکنه» ریست کردن شبکه و مکان‌یابی گوشی آیفون است. البته باید بگوییم که با ریست کردن شبکه تمامی تنظیمات و اطلاعات مربوط به وای‌فای و بلوتوث خود را از دست می‌دهید و باید دوباره به مودم یا دستگاه‌های خود متصل شوید. برای ریست کردن شبکه و لوکیشن گوشی آیفون مراحل زیر را انجام دهید:

  1. وارد تنظیمات شده و به پایین صفحه اسکرول کنید.
  2. تب General را باز کنید و وارد بخش Reset شوید.
  3. در این مرحله یک‌بار روی Reset Network Settings بزنید و منتظر بمانید تا دستگاه دوباره راه‌اندازی شود.
  4. در نهایت بعد از روشن شدن دوباره گوشی روی Reset Location بزنید.

آموزش روشن کردن لوکیشن آیفون

اسنپ با استفاده از لوکیشن یا همان سرویس GPS مکان کاربران خود را پیدا می‌کند و در صورتی که غیرفعال باشد، امکان مکان‌یابی را نخواهد داشت. در واقع اکثر کاربرانی که از مشکل لوکیشن اسنپ و تپسی گله می‌کنند، در اغلب موارد اطلاع از فعال بودن لوکیشن گوشی ندارند. بنابراین در ادامه به سوال چگونه موقعیت مکانی را فعال کنیم، می‌پردازیم. همچنین میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره آموزش نصب وب اپ ها در آیفون کلیک کنید.

  1. وارد تنظیمات گوشی آیفون شوید.
  2. به پایین اسکرول کنید و وارد بخش Privacy and Securities شوید.
  3. روی اولین گزینه یعنی Location Services بزنید.
  4. اکنون اسلایدر را به سمت راست بکشید یا روی آن را لمس کنید تا لوکیشن گوشی فعال شود.

با فعال شدن این گزینه شما می‌توانید به راحتی از تمامی خدماتی که به جی‌پی‌اس وصل می‌شوند استفاده کنید.

نحوه انتقال لوکیشن از واتساپ به اسنپ

یکی از جالب‌ترین ترفندهایی که می‌توانید با اسنپ انجام دهید و دیگر به‌صورت دستی آدرس ارسال شده در واتساپ را به برنامه اسنپ وارد نکنید. کپی کردن مختصات آدرس به عنوان نقطه مقصد است. برای انجام این کار کافی است که آدرس دریافت شده در واتساپ را باز کرده و مختصات آن را کپی کنید. اکنون برنامه اسنپ را باز کنید و بعد از انتخاب مبدا، در بخش مقصد مختصاتی را که کپی کرده‌اید، وارد کنید.

سخن آخر

در این مطلب به معرفی روش‌های کاربردی رفع مشکل لوکیشن اسنپ در ایفون و تپسی پرداختیم و به سوال چگونه مشکل لوکیشن اسنپ در آیفون را حل کنیم؟، پاسخ داده‌ایم. امیدواریم که این مطلب برایتان مفید و کاربری واقع شده باشد. چنانچه روشی مدنظرتان است که در این مطلب ذکر نشده می‌توانید آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

  1. چگونه مکان یاب اسنپ را فعال کنیم؟ هنگام ورود برای اولین بار به اسنپ، این نرم‌افزار از شما اجازه دسترسی به لوکیشن را می‌خواهد که اگر حواستان نباشد و آن را فعال نکنید. باید به بخش تنظیمات و سپس Privacy بروید و وارد منوی Location Services شوید و آن را فعال کنید.
  2. لوکیشن اسنپ کار نمیکنه ایفون؟ مشکل کار نکردن لوکیشن اسنپ در بسیاری از مواقع به علت وقوع اختلال‌های شبکه جی‌پی‌اس یا اینترنت است. همچنین باید توجه داشته باشید که هنگام باز کردن برنامه اسنپ نباید از نرم‌افزارهای تغییر IP استفاده کنید.
  3. چگونه مشکل لوکیشن اسنپ و تپسی را برطرف کنیم؟ روش‌های مختلفی برای رفع مشکل لوکیشن اسنپ و تپسی وجود دارد. اما یکی از بهترین روش‌های آن ریست کردن شبکه و لوکیشن است که به‌طور کامل داخل این مطلب آن‌ها را شرح داده‌ایم.
  4. چگونه می‌توان نسخه اصلی اسنپ را برای آیفون دانلود کرد؟ شما برای دانلود اسنپ آیفون یا دانلود تپسی برای آیفون می‌توانید از خدمات سیبچه استفاده کنید. سیبچه به عنوان اولین بازارچه نرم‌افزارهای iOS این امکان را برای کاربران ایرانی آیفون فراهم کرده تا بتوانند بدون نیاز به استفاده از نسخه‌های وب از تمام برنامه‌های ایرانی بهره‌مند شوند.